zelman Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Taki kod mam na LPM: GML if ready=1 && teraz_bron=1 { repeat(5) instance_create(x,y,obj_pocisk_shotgun) instance_create(x,y,obj_shotgun_luska) sound_play(snd_shotgun) ready=0 alarm[0]=30 } obj_pocisk_shotgun: GML direction = point_direction( x, y, obj_celownik.x, obj_celownik.y )-10+random(20) speed = 24 global.naboje-=1 I teraz pytanko: Jak zrobić (i czy się da), żeby przy tworzeniu 5 (lub nawet 6 czy 7) pocisków odejmowało to 1 nabój, zamiast 5 (6, 7) i było wyświetlane bez miejsc po przecinku (próbowałem zrobić tak, żeby każdy pocisk odejmował 0.2, ale wtedy wyświetlało się, że są np. 4.00 naboje)? I drugie pytanie: Kolizja wroga z pociskiem: GML health_enemy-= 15 +-random(5) i co zrobić, żeby nie wyświetlał liczb z przecinkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 string_format(liczba, 0, ilosc_miejsc_po_przecinku - w tym przypadku 0) Ed: A jeśli chcesz żeby pociski zabierały tylko całkowite życie to zamiast np. random(10) odejmuj od zmiennej hp round(random(10)) - round() tutaj zaokrągla wynik do całkowitych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 GML if ready=1 && teraz_bron=1 { repeat(5) instance_create(x,y,obj_pocisk_shotgun) instance_create(x,y,obj_shotgun_luska) sound_play(snd_shotgun) ready=0 alarm[0]=30 global.naboje-=1 } obj_pocisk_shotgun: GML direction = point_direction( x, y, obj_celownik.x, obj_celownik.y )-10+random(20) speed = 24 Kolizja wroga z pociskiem: GML health_enemy-= 15 +-irandom(5)//jezeli GM8.0 health_enemy-= 15 +-round(random(5))//jezeli inny GM</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 GML repeat(5){ /* akcja. pamiętaj o klamrach */ } naboje-=1 odejmuj naboje po, albo przed pętlą. wtedy, nie masz miejsc po przecinku, więc znika problem z 4.00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Jak nie użyje klamry to powtórzone zostanie tylko to co znajduje się w linijce z repeat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Następna instrukcja po repeat ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Zazwyczaj w jeden linijce daje się jedną instrukcję. Choć zdarzają się mutanty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Doprecyzowałem tylko, że nie "tylko to, co w linijce z repeat", bo zamiast owego GML repeat(10) instance_create(...)można równie dobrze wpisaćGML repeat(10) instance_create(...) , co zwłaszcza z większymi porcjami kodu wygląda o niebo lepiej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 9 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Ach, dzięki! wszystko działa, wykorzystałem kod Dawiddsa :) Uzjel, też dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się