Skocz do zawartości

naboje i amunicja shotguna


zelman

Rekomendowane odpowiedzi

Taki kod mam na LPM:

GML
if ready=1 && teraz_bron=1

{

repeat(5) instance_create(x,y,obj_pocisk_shotgun)

instance_create(x,y,obj_shotgun_luska)

sound_play(snd_shotgun)

ready=0

alarm[0]=30

}

 

obj_pocisk_shotgun:

GML
direction = point_direction( x, y, obj_celownik.x, obj_celownik.y )-10+random(20)

speed = 24

global.naboje-=1

 

I teraz pytanko:

Jak zrobić (i czy się da), żeby przy tworzeniu 5 (lub nawet 6 czy 7) pocisków odejmowało to 1 nabój, zamiast 5 (6, 7) i było wyświetlane bez miejsc po przecinku (próbowałem zrobić tak, żeby każdy pocisk odejmował 0.2, ale wtedy wyświetlało się, że są np. 4.00 naboje)?

 

I drugie pytanie:

 

Kolizja wroga z pociskiem:

 

GML
health_enemy-= 15 +-random(5)

 

i co zrobić, żeby nie wyświetlał liczb z przecinkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if ready=1 && teraz_bron=1

{

repeat(5) instance_create(x,y,obj_pocisk_shotgun)

instance_create(x,y,obj_shotgun_luska)

sound_play(snd_shotgun)

ready=0

alarm[0]=30

global.naboje-=1

}

 

obj_pocisk_shotgun:

GML
direction = point_direction( x, y, obj_celownik.x, obj_celownik.y )-10+random(20)

speed = 24

 

Kolizja wroga z pociskiem:

 

GML
health_enemy-= 15 +-irandom(5)//jezeli GM8.0

health_enemy-= 15 +-round(random(5))//jezeli inny GM</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...