Axel_CC Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Witam. Załóżmy, że object_samochod ma w poleceniu jechać do waypoint1. Mam sporo tych waypointów, no chcę zrobić jakąś drogę. Jednak nie chcę robić ich 150, aby ruch był w miarę płynny, więc zwracam się do Was z prośbą. Jak zrobić, aby object_samochod nie przeskakiwał tak tylko płynnie się obrócił ? GML Create: move_towards_point(waypoint1.x,waypoint1.y,6) direction=point_direction(x,y,waypoint1.x,waypoint1.y) Kolizja z waypoint1: move_towards_point(w2.x,w2.y,6) direction=point_direction(x,y,w2.x,w2.y) i tak dalej z kolejnymi... może jakoś to tak zrobić, że w spricie zaznaczyć animację i utworzy się powiedzmy 70-klatkowy obrót pojazdu ? Z góry dzięki za pomoc! Szukałem ale nie znalazłem tego co potrzebuję na forum :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Nie wiem czy na pewno będzie dobrze działać ale możesz spróbować tego: GML (create) speed = 6; //szybkosc poruszania sp = 4; // szybkosc skrecania wayp = waypoint1; // zmienna ta bedzie przechowywac kolejne waypointy</span> GML (step) var roznica; roznica = point_direction(x,y,wayp.x,wayp.y) - direction; if ( roznica < -180 ) roznica += 360; if ( roznica > 180 ) roznica -= 360; if ( roznica >= 0 && roznica > sp ) direction += sp; if ( roznica < 0 && - roznica > sp ) direction -= sp; GML (kolizja z waypoint1) wayp = w2; Jeżeli masz małe te waypointy to może się zdarzyć że samochód zacznie się w kółko kręcić bo nie będzie mógł trafić w niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się