MagnusArias Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Mam kilka rzeczy, ktore nie wiem jak w GM zastosować: static_cast<int>(time(NULL)); rand(); znak '%' (dzielenie z reszta bodajże) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 current_time random() mod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Reszta z dzielenia to w GM jest: GML x mod y Do losowania masz funkcję GML random() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 wiesz co, to może cały kod od razu, bo nic praktycznie nie zrozumiałem xD int random(int nMin, int nMax) { return rand() % nMax + nMin; } void main() { // zainicjowanie generatora liczb pseudolosowych aktualnym czasem srand (static_cast<unsigned int>(time(NULL))); // wylosowanie i pokazanie liczby std::cout << "Wylosowana liczba to " << random(1, 6) << std::endl; getch(); } Chodzi o rzut kostką, bez choose i irandom_range (do GM7). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Rzut kostką? GML ceil(random(6)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 GML moja_zajeb_iaszcza_kostka=1+floor(random(6)); Platyna zrobił to lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 0.- Mi chodzi o to, że w jednej funkcji to wszystko wykonać, za pomocą dwóch zmiennych (nMin, nMax) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Platyna zrobił to lepiej To zależy czy random(x) losuje od 0 do x, od 0 do x-0.01 czy może od 0,01 do x. :P W pierwszym przypadku żadne z naszych nie jest poprawne, w drugim twoje jest poprawne, a w trzecim moje. :D Zawsze zapominam jak to z tym randomem jest. EDIT: 0.- Mi chodzi o to, że w jednej funkcji to wszystko wykonać, za pomocą dwóch zmiennych (nMin, nMax) W takim razie: GML return floor(random(nMax-nMin+1))+nMin; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Ooooo :D Ładne, temat zaraz zamknę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi