Myśliwy Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Chciałbym uzyskać tzw. "bujanie" bohatera przy chodzeniu do przodu i do tyłu, bo jak narazie wyglada to tak jakby sunął po podłożu. GML { if(keyboard_check(vk_up)) {speed = 3;} else { speed = 0; } if(keyboard_check(vk_down)) { speed = -3; } if(keyboard_check(vk_left)) { direction += 4; image_angle=direction; } if(keyboard_check(vk_right)) { direction -= 4; image_angle=direction; } } Nie wiem co mam tam wstawić. Próbowałem z pętlą for i zmianą image_angle w każdym cyklu ale mi nie wyszło ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Zapamietuj gdzies stary image angle, zmniejszaj przy wcisnieciu strzalki, dodaj jakis offset i gdy image_angle go przekroczy zacznij zwiekszac...gdy znowu przekroczy jakis offset zmniejszaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Albo zrób "bujane" sprity :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Czy mógłbyś mi to przedstawić na kawałku kodu, lub odesłać gdzieś gdzie dowiedział bym się wiecej o offsetach, bo nie zabardzo kapuje. Ps. rozumiem o co ci chodzi ale nie jestem pewien jak to na kod przelac. Najlepiej podajcie link do jakiegoś przykładu z takim poruszaniem się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Nie, sam pomysl. Jedyne umiejetnosci ktore potrzebujesz to: - zmienne - ify - logiczne myslenie To az tak duzo ze musisz miec gotowy kod? offset, po prostu chodzi mi o jakis margines, np. odchylenie max 10stopni przy bujaniu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubHack Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Spróbuj animację szkieletową. Jak nie potrafisz jeszcze tego sam wykonać to wzoruj się na jakimś przykładzie. By uniknąć odpowiedzi typu: "Daj link" to powiem Ci że na forum jest tego cała masa, a dla ułatwienia mogę podać Ci następujący link: https://forum.gmclan.org/index.php?act=Search Dasz radę, wystarczy troszkę ruszyć główką. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 GML if(keyboard_check(vk_up)) { speed = 3; bujaka = ( bujaka + 15 ) mod 360; } else if(keyboard_check(vk_down)) { speed = -3; bujaka = ( bujaka + 15 ) mod 360; } else { speed = 0; } if(keyboard_check(vk_left)) { direction += 4; } else if(keyboard_check(vk_right)) { direction -= 4; } image_angle=direction+lengthdir_x( 5, bujaka ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubHack Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Źle przeczytałem... :) Chodziło o zwykłe bujanie, a nie o zaawansowany system ruchów bohatera, także wybaczcie. Mała pomyłka każdemu może się zdarzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 GML image_angle = 3*cos(x/60);Proste, jednak nie najlepsze ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się