Skocz do zawartości

Poruszanie się z "bujaniem" bohatera.


Myśliwy

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym uzyskać tzw. "bujanie" bohatera przy chodzeniu do przodu i do tyłu, bo jak narazie wyglada to tak jakby sunął po podłożu.

 

GML
{

if(keyboard_check(vk_up))

{speed = 3;}

 

else { speed = 0; }

if(keyboard_check(vk_down))

{

speed = -3;

}

if(keyboard_check(vk_left))

{

direction += 4;

image_angle=direction;

}

if(keyboard_check(vk_right))

{

direction -= 4;

image_angle=direction;

}

 

}

 

Nie wiem co mam tam wstawić. Próbowałem z pętlą for i zmianą image_angle w każdym cyklu ale mi nie wyszło ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś mi to przedstawić na kawałku kodu, lub odesłać gdzieś gdzie dowiedział bym się wiecej o offsetach, bo nie zabardzo kapuje.

Ps. rozumiem o co ci chodzi ale nie jestem pewien jak to na kod przelac. Najlepiej podajcie link do jakiegoś przykładu z takim poruszaniem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, sam pomysl.

Jedyne umiejetnosci ktore potrzebujesz to:

- zmienne

- ify

- logiczne myslenie

 

To az tak duzo ze musisz miec gotowy kod?

offset, po prostu chodzi mi o jakis margines, np. odchylenie max 10stopni przy bujaniu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj animację szkieletową. Jak nie potrafisz jeszcze tego sam wykonać to wzoruj się na jakimś przykładzie.

By uniknąć odpowiedzi typu: "Daj link" to powiem Ci że na forum jest tego cała masa, a dla ułatwienia mogę podać Ci następujący link:

 

https://forum.gmclan.org/index.php?act=Search

 

Dasz radę, wystarczy troszkę ruszyć główką. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if(keyboard_check(vk_up))

{

speed = 3;

bujaka = ( bujaka + 15 ) mod 360;

}

else if(keyboard_check(vk_down))

{

speed = -3;

bujaka = ( bujaka + 15 ) mod 360;

}

else { speed = 0; }

 

if(keyboard_check(vk_left))

{

direction += 4;

}

else if(keyboard_check(vk_right))

{

direction -= 4;

}

 

image_angle=direction+lengthdir_x( 5, bujaka );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...