Pawel_wroc Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam! Szukałem podobnego tematu na tym forum i niestety nic nie znalazłem, więc zakładam nowy. Jeżeli coś przegapiłem to proszę o podanie linku do strony z odpowiedzią, a nie o pisanie głupich postów typu: "Jest opcja szukaj na forum...". Otóż problem jest taki: Stworzyłem sprite'a, który wyglada jak rower. Dodałem do obiektu kilka opcji ruchu i grawitacje. Przy poruszaniu użyłem opcji image_angle czyli polecenie do obracania sprite'a. Sprite obraca się wokół punktu który wcześniej zaznaczyłem w opcjach sprite'a -> Origin, który mówi wokół jakiego punktu będzie się wszystko obracać. Teraz mam taki problem, ponieważ potrzebuję zmieniać ten punkt. Poszukałem w helpie i znalazłem coś takiego jak xorgin i yorgin, ale niestety nie dało rady użyć tych poleceń gdzie występowały te opcje. Próbowałem też zrobić drugi identyczny obiekt, który podąża za moim rowerzystą. Niestety i tak się nie udało, poniważ używam opcji image_alngle i przy obracaniu i zaznaczonym innym punkcie Origin obiekty się nie pokrywały. Ostatecznie spróbowałem zrobić mały obiekt punktowy, który by mi posłużył do obracania rowerzysty w odniesieniu do innego punktu, jednak przeszkodziła mi w tym grawitacja :] . Hmm, może ktoś z Was ma pomysł jak to rozwiązać? Jeżeli jest jakaś opcja na szybką zmianę punktu zaczepienia sprite'a to proszę o pomoc. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 12 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 sprite_set_offset(ind,xoff,yoff) Sets the offset of the sprite with the given index. np. sprite_set_offset(nazwa_sprita,5,5); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_wroc Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Działa :thumbsup: Dzięki za pomoc. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_wroc Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Jeszcze takie jedno pytanko odnośnie obracania sprite'ów. W jaki najprostszy sposób zrobić w tym przypdku podążanie innego obiektu za moim spritem? Chodzi o to, że musze zrobić punkt, który znajduje się w miejscu gdzie na sprite'cie widać kask. Niestety mam mały problem ponieważ sprite z rowarzystą obraca się i kask nie jest cały czas w tym samym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 w end step: kask.x = x+sin(degtorad(direction+90))*10; kask.y = y+cos(degtorad(direction+90))*10; zamiast 10 można podstawić inne jednostki(w tym przypadku jest 10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Dajcie to do FAQ :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_wroc Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Hmm wstawiłem ten kod do gry i niestety obiekt jest cały czas w tym samym miejscu mimo, że sprite się obraca. Może nieprawidłowo użyłem tego polecenia? Nie wiem czy to ma w tym przypadku znaczenie, ale podczas obrotu mojego sprite'a jego direction nie zmienia się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 kask.x = x+sin(degtorad(image_angle+90))*10; kask.y = y+cos(degtorad(image_angle+90))*10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się