Game Maker Fan Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Witam, otóż tworzę "noc" z użyciem sufraces. Światła używa jedynie bohater i wrogowie. I tu jest problem z wrogami. Światło wroga rozświetla tylko jednego z nich, pierwszego powstałego. Gdy go zabiję zmienia się w inny obiekt (trupa) i światło wędruje do kolejnego, następnego w kolejności umieszczenia obiektu. Ja otóź chcę by światła używali wszyscy wrogowie naraz... Oto kody do poszczególnych obiektów: obj_Sufraces: GML CREATE: surf=surface_create(room_width,room_height) STEP: color_get_red=merge_color(c_black,c_white,2) surface_set_target(surf) draw_clear(c_white) draw_set_blend_mode(bm_subtract) draw_circle_color(swiatlo.x,swiatlo.y,200,c_white,c_black,0) draw_circle_color(swiatlo_enemy.x,swiatlo_enemy.y,100,c_blue,c_black,0) - SWIATLO WROGA draw_circle_color(swiatlo_syrena.x,swiatlo_syrena.y,150,c_blue,c_black,0) draw_set_blend_mode(bm_normal) surface_reset_target() DRAW: draw_set_blend_mode(bm_subtract) draw_surface(surf,0,0) draw_set_blend_mode(bm_normal) Swiatlo: GML STEP: y=obj_gracz.y x=obj_gracz.x Swiatlo_enemy GML x=obj_sec.x y=obj_sec.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 zamiast draw_circle(obj.x, obj.y) daj with(obj) { draw_circle(x,y) } wiesz, o co mi chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się