Skocz do zawartości

Zablokowane Problem z kodem na amunicje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem z kodem na amunicje. Chodzi mi oto że mam np. 100 amunicji i każdy strzał zabiera mi jedną amunicje, a gdy aminicja dojdzie do zera to nie mogę już strzelać.

 

Więc w Create mam taki kod:

 

GML
can = 1

moc = 100

 

W alarm0 taki:

 

GML
can = 1

 

A w Glob Left Button taki dwa kody:

 

1.

GML
if can == 1

{

instance_create(x+0, y+0, object5)

health += -1

moc = -1

can = 0

alarm[0] = 4

}

 

2.

GML
if moc=0

{

exit

}

 

Gdy włączam grę i strzelam 100 razy to po prostu mogę wciąż strzelać, bez ustanku. Co mam źle z tym kodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucanie kodu z exit po kodzie na strzelanie nie ma żadnego sensu. Akcja strzelanie zawsze będzie wykonywana nie zależnie od wartości moc. Zmień kolejność tych kodów, albo dopisz do warunku na strzelanie:

GML
if(can==1&&moc)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...