Marcin T. Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam Mam taki problem z kodem na amunicje. Chodzi mi oto że mam np. 100 amunicji i każdy strzał zabiera mi jedną amunicje, a gdy aminicja dojdzie do zera to nie mogę już strzelać. Więc w Create mam taki kod: GML can = 1 moc = 100 W alarm0 taki: GML can = 1 A w Glob Left Button taki dwa kody: 1. GML if can == 1 { instance_create(x+0, y+0, object5) health += -1 moc = -1 can = 0 alarm[0] = 4 } 2. GML if moc=0 { exit } Gdy włączam grę i strzelam 100 razy to po prostu mogę wciąż strzelać, bez ustanku. Co mam źle z tym kodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Create: GML can=1 strzaly=100 Alarm0: GML can=1 Glob Left Button: GML if strzaly > 0 { if can=1 { // kod na strzelanie strzaly -=1 can=0 } } I to tyle. EDIT: Był błąd. Dałem już poprawioną wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 walnij zamiast moc=-1 moc -=1 E. do czego służy komenda exit nie lepiej było dać tam gdzie can == 1 && moc > 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Ale mi chodzi, że moc jest równa zeru to nie mogę strzelać. Komenda exit służy do wyjścia z eventu, czyli wtedy już nie będę mógł strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 To z moim kodem powinno działać bo twój kod który jest w pierwszym poście zamiast zmniejszać co strzał moc to on ustawiał go na -1 i tak co strzał więc moc nie mogła równać się 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 No sprawdziłem i nie działa, ale wydaje mi się, że to powinno nie być moc -= 1 tylko moc += -1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Wrzucanie kodu z exit po kodzie na strzelanie nie ma żadnego sensu. Akcja strzelanie zawsze będzie wykonywana nie zależnie od wartości moc. Zmień kolejność tych kodów, albo dopisz do warunku na strzelanie: GML if(can==1&&moc) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Dzięki Candy już działa :) Temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi