ALT Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Mam zmienną color,i teraz pytanie,jak zrobić tak żeby były dwie wartości,c_red i c_yellow, i losowało którą ma użyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 color = choose(c_red,c_yellow) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Daj zmienną pomocniczą np,var b. Losujesz liczbę jedną z dwóch za pomocą choose() i wpisujesz wynik do b. Potem sprawdzasz jaką liczbą jest b: GML if(b==1) color=c_red; else color=c_yellow; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Candy, a po co ? -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Bo myślałem, że choose() odnosi się tylko do liczb :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 GML color[0]=c_red color[1]=c_blue color[2]=c_yellow //...blabla los=round(2)//losuje liczbe od 0 do 2 draw_set_color(color[los]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 color[0]=c_red color[1]=c_blue color[2]=c_yellow //...blabla los=round(2)//losuje liczbe od 0 do 2 draw_set_color(color[los]) 1.bez sensu tak kombinowac 2.nie round tylko random lub rand Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Bo myślałem, że choose() odnosi się tylko do liczb :D kolory to SĄ liczby. :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 c_red, c_blue? Tak to są liczby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 c_red, c_blue? Tak to są liczby. c_red to 255, c_blue to 16711680. to są stałe, które tak naprawdę są gotowymi liczbami do użycia, więc przestań się mądrzyć. zapomniałem dodać, że choose przyjmuje wszystkie typy danych w GMie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 także stringi, funkcje itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 c_red to 255, c_blue to 16711680. to są stałe, które tak naprawdę są gotowymi liczbami do użycia, więc przestań się mądrzyć. zapomniałem dodać, że choose przyjmuje wszystkie typy danych w GMie Mu nie chodziło o wartości liczbowe tych kolorów, tylko to, że choose nie można używać na zmiennych itd. Candy myślał, że tylko na liczbach.. Nie rozumiesz tego? Od razu z czym innym wyjeżdżasz. Poza tym po co ten raport, i nie mądrze się tylko stwierdzam fakt. Widzisz jakąś liczbę w tym zdaniu? Nie? No jak to... przecież jest pełno 1 i 0....... Ok, nie róbmy offtopu. Pozdro! @Dół "Bo myślałem, że choose() odnosi się tylko do liczb " Przeczytaj to sobie i zrozum lub nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 wierz lub nie, ale z raportem nie ja wyjechałem. candy myślał, że kolory są czym innym niż liczby, co jest przyczyną mojego wtrącenia się. napisałem, że to jednak są wartości liczbowe (co mogło, lecz nie musiało mu pomóc). nie rozumiesz związku - twój problem. część "Widzisz jakąś liczbę w tym zdaniu? Nie? No jak to... przecież jest pełno 1 i 0......." jest zupełnie bez sensu, ponieważ GM rozróżnia dwa podstawowe typy danych: reale i stringi. NIE MA INNYCH - wszystkie funkcje przyjmują i zwracają to albo to. wpisywanie nazwy sprite'a, dźwięku, itp. to też tak naprawdę wpisanie liczbowego odnośnika do niego. proste. twoje porównanie do kodu binarnego tu nie pasuje. miłego dnia, słoneczko, idź przypalać kogo innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 10 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 color[0]=c_red color[1]=c_blue color[2]=c_yellow //...blabla los=round(2)//losuje liczbe od 0 do 2 draw_set_color(color[los]) zamieniłem round na random i działa,ale....obiekt który byl rysowany tym kolorem miga na czerwono-żółto :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 zamieniłem round na random i działa,ale....obiekt który byl rysowany tym kolorem miga na czerwono-żółto :( draw_set_color(color[los]) zostaw w drawie, pozostałe częsci skryptu przenieś do create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się