Skocz do zawartości

Zablokowane Trajektoria lotu pocisku (D3D)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, postanowiłem się nieco doszkolić w tym w czym jestem praktycznie najgorszym, w końcu nie można tego wiecznie ciagnąć za sobą. W każdym razie to o czym mówię to 3D. Na chwilę obecną dobrze idzie, szczególnie w kwesti praktycznej. Mam ściany, kolizje itd itp. Jest również HUD, wyświetlana broń, jej strzelanie i przeładowywanie. Gorzej ze strzałem. Nie mam pojęcia jak je wykonać. Z początku pomyślałem, że strzelanie jest w tutorialu znajdującym się na stronie YYG. Problem polega na tym, że owy kod ma intencje raczej "płaskie" że tak to ujmę(skierowane pod patrzenie ciagle na ta sama wysokosc, poza tym plaska mapa, wiec zadnej ingerencji w os z). W tym co zmontowalem uczac sie D3D doszedlem rowniez do rozgladania sie za pomoca myszki. W dalszym ciagu nie mam pojecia jak sprawdzic na jakiej wysokosci byl naboj w momencie znalezienia sie na tym x i y co przeciwnik(zeby za pomoca zmiennych zmin i zmax sprawdzic czy trafilem w przeciwnika). Nie prosze Was o kod, co prawda milo by bylo gdyby ktos taki z ekstra wyjasnieniami napisal, ale moje pytanie jest raczej skierowane pod prosbe wytlumaczenia elementow, zebym byl w stanie w przyszlosci samemu sobie z tym poradzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich prawdziwych kolizji od strzałów 3d w gmie raczej nie napiszesz wydajnie, powinienes raczej podejść do tego bardziej płasko - masz jakąś zmienną odpowiedzialną za to, jak zmienia się z pocisku na np. 5px jego ruchu w osiach x i y (to rzecz jasna w 1 klatce, coś jak mój przykład lasera).

I idziesz sobie w pętli po dwuwymiarowym świecie, co krok zwiększają o jakąś umowną z pocisku o tą wartość patrzenia_w_górę.

I gdy dojdzie do tej płaskiej kolizji z czymkolwiek porównujesz z pocisku z wysokością/zetem przeszkody, gracza, czy czego tam chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up mam gm8 więc luz

@2xup japierdole, wpadłem na to dwa dni temu kiedy ten problem sie narodził, tyle że kąt nachylenia jest różny.

 

@BTW- w nocy mi się przyśniło rozwiązanie problemu xD

Edit:

:o w tym przykładzie są nawet nazwy zmiennych jakie chciałem użyć.

Degtorad tez mi sie przysnil, choc nigdy go nie uzywalem, chociaz o tanie nie pomyslalem. Dzieki za pomoc. Moj problem rozwiazany.

Edytowane przez Mimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...