DarkLiquidus Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam! Robię grę RPG. Poprzestałem na zrobieniu pierwszego typu potworów. Potwory umieściłem w roomie. No i teraz została rzecz bardzo trudna do zrobienia(jak dla mnie). Chcę zrobić swego rodzaju AI. Chciałbym aby potwory przemieszczały się losowo(w górę, w prawo i lewo, w dół) z jakąś prędkością. Co jakiś czas mają zmieniać kierunek poruszania się. W momencie, kiedy gracz podejdzie do potwora(np. na odległość 250 pikseli), potwór ma automatycznie zacząć zmierzać ku graczowi stosując tylko podstawowe kierunki(góra, prawo, lewo, dół). Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Czyli mamy ci od razu napisać cały kod, bo samemu nie możesz napisać ? Wszystko, co do pomysłu, już napisałeś. Teraz wystarczy to przełożyć na kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...&hl=minirpg w tym przkladnie znajdziesz co trzeba. nie ma tylko losowego chodzenia potworkow gdy gracz jest za daleko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Tak się składa, że nie bez powodu napisałem ten temat w dziale:"Pytania dla początkujących". Próbowałem coś zrobić, ale po prostu nie mam wystarczających umiejętności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Jeśli nikt mnie nie wyprzedzi, napiszę ci to za jakiś czas... Bo chwilowo wychodzę. Zrobię EDITA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Pisanie kodu AI jest rzeczą ciężką nawet jeśli assassin pomoże Ci w tym nie wiadomo czy będzie odpowiadał Ci styl gry BOT-a. Bo może być za łatwo lub za trudno. Zrób obiekt o_AI czy jakoś tak. Daj tam zmienne wszystkie te które ty masz czyli surowce i tym podobne i na przykład na początek każ mu budować budynki, zbierać surowce potem rekrutuj wojsko i go na twój obóz ;). E. O kurde napisał do rts. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Ustawienie alarma, losowych kierunków i warunku z odległością to nie jest AI tylko pięć linijek nieznaczącego kodu. AI do Rpg to chyba najtrudniejsze z możliwych, trzeba uwzględnić milion zmiennych, łykanie potionów, używanie itemów, algorytmy działań itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Potworki też łykają poty? Ja w swojej zrobiłem potwora idącego w stronę gracza, który jak dojdzie to atakuje czeka trochę potem znowu atakuje (gracz.hp-=5) a jak jesteś od niego daleko to nie idzie za Tobą. Proste :> To losowe chodzenie to tak samo łatwa sprawa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 W dobrym Rpg'u wszystkie rodzaje przeciwników powinny mieć tyle samo zmiennych i takie same ale różne wartości w zależności od potwora, czyli teoretycznie zwykły potwór powinien móc robić nawet to co np. jakiś tam boss. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Wymień mi RPG-a w którym potworki piją poty nawet z takim w którym są bandyci to oni też nie piją z reszto co za problem zrobić if zycie<10 && pot>=1 zycie += 50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Nie no, że ja muszę wymieniać? Dobra, masz: -Baldur's gate I i II, -Ice wind dale I i II, -NWN I i II, -Diablo I i II, na przykład, i tak się robi, jeden obj i tylko zmienia się np. grafika, cechy itp. Edit: To nie jest takie łatwe jak napisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 W dobrym Rpg'u wszystkie rodzaje przeciwników powinny mieć tyle samo zmiennych i takie same ale różne wartości w zależności od potwora, czyli teoretycznie zwykły potwór powinien móc robić nawet to co np. jakiś tam boss. Dokładnie, tylko zmienne odpowiadają za np. prędkość potwora i ilość zadawanych obrażeń ;) Ja mam takie coś: GML ////////////////////////////////////////// ////////////K A R A L U C H ////////////// ////////////////////////////////////////// hp=20 //// zycie zasieg=10 //// zasieg ataku sila=10 //// sila ataku czas_atak=100 //// szybkosc ataku</span> I tylko zmieniam te wartości, co prawda jeszcze nie mam dużo zrobione w mojej grze, i nie wiem co jeszcze dodać i czy w ogóle będą bossy, ale takie coś mi wystarcza. A poty może brać tylko postać, chociaż może dodam je też do innych inteligentnych i humanoidalnych wrogów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 AI na poruszanie się: CREATE: GML alarm[0]=1 ALARM[0] GML //poruszanie sie wroga ide=round(random(1)) //idzie lub stoi ile=irandom_range(20,200) //ile razy sie poruszy (od 20 do 200 razy) kont=round(random(0,360)) //kat ruchu if ide=0 {repeat(ile)direction=kont; speed=2 } //idzie, speed mozesz zmienic (speed to predkosc poruszania sie) if ide=1 {repeat(ile)hspeed=0; vspeed=0} //stoi alarm[0]=ile Oczywiście gm8. Jeśli chcesz pod starsze wersje zastąp irandom_range zwykłym randomem. Bede miał kredki? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się