Skocz do zawartości

Zablokowane Światła się rysują na pozycji 0,0


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, mam taki kod:

 

GML (Begin Step)
global.darkcolor=merge_color(c_black,c_white,global.clouds*0.9)

global.lightcolor=merge_color(c_black,c_yellow,global.clouds*0.9)

 

surface_set_target(shadowsurf)

draw_clear(global.darkcolor)

 

draw_set_blend_mode(bm_subtract)

 

with (obj_light2)

{

draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0)

}

 

draw_set_blend_mode(bm_normal)

surface_reset_target()

 

GML (Draw)
draw_set_blend_mode(bm_subtract)

draw_surface(shadowsurf,0,0)

 

draw_set_blend_mode(bm_normal)

 

Światło (draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0)) rysuje się mniej więcej na pozycji 0,0. Dlaczego? Obiekt obj_light2 ustawiony w grze na pozycji 304,488, i nie ma w nim żadnego kodu. Światło reaguje tylko na ustawienie prędkości, żadne funkcje typu move_towards_point() nie działają. Proszę o pomoc :)

 

EDIT: Działa, przyczyną był zbyt duży surface :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to wszystko przerzucił do draw, przed tym co już tam masz.

GML
surface_set_target(shadowsurf)

draw_clear(global.darkcolor)

draw_set_blend_mode(bm_subtract)

with (obj_light2)

draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

surface_reset_target()

A jak korzystasz z viewów, to przed x i y w draw_circle_color() wstaw view_xview i view_yview. Może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
draw_surface(shadowsurf,0,0)

Czy czasami tu nie ma błędu??

Podałeś pozycję 0,0

 

To jest surface, je zawsze rysuję na tej pozycji ;) dla pewności sprawdziłem i ustawiłem pozycje 304,448, zmieniło tylko tyle że noc się źle wyświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...