bartas Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Siemka, mam taki kod: GML (Begin Step) global.darkcolor=merge_color(c_black,c_white,global.clouds*0.9) global.lightcolor=merge_color(c_black,c_yellow,global.clouds*0.9) surface_set_target(shadowsurf) draw_clear(global.darkcolor) draw_set_blend_mode(bm_subtract) with (obj_light2) { draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0) } draw_set_blend_mode(bm_normal) surface_reset_target() GML (Draw) draw_set_blend_mode(bm_subtract) draw_surface(shadowsurf,0,0) draw_set_blend_mode(bm_normal) Światło (draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0)) rysuje się mniej więcej na pozycji 0,0. Dlaczego? Obiekt obj_light2 ustawiony w grze na pozycji 304,488, i nie ma w nim żadnego kodu. Światło reaguje tylko na ustawienie prędkości, żadne funkcje typu move_towards_point() nie działają. Proszę o pomoc :) EDIT: Działa, przyczyną był zbyt duży surface :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 W ogóle nie ustawiłeś pozycji w draw_circle_color. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0) Jak nie? Powinno tworzyć tam gdzie jest obj_light2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0) Jak nie? Powinno tworzyć tam gdzie jest obj_light2 Chyba powinieneś ustawić x.obj_light2 i y.obj_light2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Dokładnie. Bo dając x oraz y wymuszasz zrobienie tego na pozycji obiektu w ktorym to napisales. Pewnie dales go w prawym gornym rogu mapy, norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Robiłem tak, i to samo. Poza tym światło jest w with(obj_light2) więc chyba powinno być dobrze niezależnie od tego czy jest obj_light2.x czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 A może byś tak w stepie mu x i y ustawiał a nie tylko w roomie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Ja bym to wszystko przerzucił do draw, przed tym co już tam masz. GML surface_set_target(shadowsurf) draw_clear(global.darkcolor) draw_set_blend_mode(bm_subtract) with (obj_light2) draw_circle_color(x,y,900,global.lightcolor,c_black,0) draw_set_blend_mode(bm_normal) surface_reset_target() A jak korzystasz z viewów, to przed x i y w draw_circle_color() wstaw view_xview i view_yview. Może pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Też nie pomaga, w dodatku obraz dziwnie mruga :/ view_xview i view_yview też nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Oj coś mieszasz, przecież to proste i wszystko Ci wytłumaczyliśmy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Wiem że jest proste, wszystko powinno być dobrze, a jednak nie jest. Żadne ustawianie x i y nie działa. Obiekt jest na dobrej pozycji (sprawdzałem w debug modzie), tylko światło się rysuje na złej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nixsior Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 GML draw_surface(shadowsurf,0,0) Czy czasami tu nie ma błędu?? Podałeś pozycję 0,0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 GML draw_surface(shadowsurf,0,0) Czy czasami tu nie ma błędu?? Podałeś pozycję 0,0 To jest surface, je zawsze rysuję na tej pozycji ;) dla pewności sprawdziłem i ustawiłem pozycje 304,448, zmieniło tylko tyle że noc się źle wyświetla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 @up2: też tak myślałem,tylko na tych surface się nie znam,więc nie iwedziałem czy dobrze myśle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nixsior Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Ja kiedyś robiłem i to tylko raz więc już nie pamiętam :P Ale musiałbym się jeszcze raz nauczyć bo się przyda do mojej gry :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Chyba powinieneś ustawić x.obj_light2 i y.obj_light2. prędzej obj_light2.x i obj_light2.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Hmmm, błąd jest gdzieś indziej. Zrobiłem nowy projekt i wrzuciłem do niego te dwa obiekty, wszystko było dobrze. Co może powodować że robi mi się coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 prędzej obj_light2.x i obj_light2.y Racja. Pomyliłem się. Sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi