DarkLiquidus Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Witam! Robię grę RPG i chcę aby kamera podążała za graczem. Szukałem artykułów na stronie, ale nie znalazłem niczego dla noobów :). Sam próbowałem coś robić w zakładce views. Kliknąłem view 0. Czytałem kilka postów na forum i dowiedziałem się z nich, że należy w object following wybrać dany obiekt, a następnie wpisać w hbor i Vbor dowolną liczbę 4 cyfrową aby ekran podążał za graczem, podczas gdy on ciągle jest w środku. Domyśliłem się, że należy także kliknąć opcję "Enable the Use of views", lecz po zrobieniu tego gra włącza mi się w małym prostokątnym czarnym okienku w rogu ekranu. Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 wpisać w hbor i Vbor dowolną liczbę 4 cyfrową aby ekran podążał za graczem, Pamietam ten temat gdzie jakis idiota tak napisal, ale tam to sprostowalem - pewnie nie zauwazyles ;p Hbor i Vbor to 'krawedzie' czyli kiedy ekran ma sie przesuwac. Wpisujesz tam polowe rozmiarow viewa (H i W) Czyli jak view ma 1024x768, wpisujesz Hbor: 512 Vbor: 384 Wtedy twoj obiekt bedzie dokladnie na srodku #Edit: i zaznaczasz 'visible when room starts' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 ehhh...wybierasz który objekt, potem rozdzielczość 2 razy i na koniec masz te H i Vbor.Tam wpisujesz od kiedy ma podążać view... wpiszesz połowę rozdzielczości to gracz będzie zawsze na środku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 GML view_xview=x+<szerokosc viewu>/2 view_yview=y+<wysokosc viewu>/2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 UP: Może się czepiam o szczegóły, ale tak zawsze nie jest. Zobacz co się stanie, np gdy odległość między graczem a lewą krawędzią rooma będzie mniejsza od połowy szerokości rooma. View przestaje śledzić w tym momencie gracza. View może "jeździć" tylko po roomie, nigdy nie wyjedzie po za room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Dobra działa, ale mam jeszcze jeden problem. Na ekranie oprócz mojego gracza widnieją wszystkie statystyki(level itd.). Chcę aby one także podążały za viewem. Próbowałem coś zrobić, ale statystyki zostają na podanych przeze mnie współrzędnych. Chcę żeby podczas chodzenia graczem napisy przesuwały się razem z nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 do pozycji napisow dodawaj poz viewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Możesz do opisać kodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nixsior Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 W pozycji x i y tego co ma się wyświetlać GML view_xview[0] + * //np. view_xview[0]+25 będzie podążało z viewem na pozycji 25 view_yview[0] + * //np. view_yview[0]+25 będzie podążało z viewem na pozycji 25</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 zamiast GML draw_text(x+50,y+25,tekst) piszesz GML draw_text(view_xview+50,view_yview+25,tekst); Jesli uzywasz paru viewow piszesz view_xview[0], view_yview[0] zaleznie od numeru viewa na ktorym ma sie rysowac @Edit jak zwykle :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 i tak samo np: GML draw_sprite(ramka,0,view_xview+50,view_yview+25); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 po prostu do x dodajesz view_xview i tak samo dla y, TRUDNE?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Dzięki, działa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się