Skocz do zawartości

Problem z view


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Robię grę RPG i chcę aby kamera podążała za graczem. Szukałem artykułów na stronie, ale nie znalazłem niczego dla noobów :). Sam próbowałem coś robić w zakładce views. Kliknąłem view 0. Czytałem kilka postów na forum i dowiedziałem się z nich, że należy w object following wybrać dany obiekt, a następnie wpisać w hbor i Vbor dowolną liczbę 4 cyfrową aby ekran podążał za graczem, podczas gdy on ciągle jest w środku. Domyśliłem się, że należy także kliknąć opcję "Enable the Use of views", lecz po zrobieniu tego gra włącza mi się w małym prostokątnym czarnym okienku w rogu ekranu.

Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisać w hbor i Vbor dowolną liczbę 4 cyfrową aby ekran podążał za graczem,

Pamietam ten temat gdzie jakis idiota tak napisal, ale tam to sprostowalem - pewnie nie zauwazyles ;p

Hbor i Vbor to 'krawedzie' czyli kiedy ekran ma sie przesuwac. Wpisujesz tam polowe rozmiarow viewa (H i W)

Czyli jak view ma 1024x768, wpisujesz

Hbor: 512

Vbor: 384

Wtedy twoj obiekt bedzie dokladnie na srodku

 

#Edit: i zaznaczasz 'visible when room starts'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP:

Może się czepiam o szczegóły, ale tak zawsze nie jest. Zobacz co się stanie, np gdy odległość między graczem a lewą krawędzią rooma będzie mniejsza od połowy szerokości rooma. View przestaje śledzić w tym momencie gracza. View może "jeździć" tylko po roomie, nigdy nie wyjedzie po za room.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra działa, ale mam jeszcze jeden problem. Na ekranie oprócz mojego gracza widnieją wszystkie statystyki(level itd.). Chcę aby one także podążały za viewem. Próbowałem coś zrobić, ale statystyki zostają na podanych przeze mnie współrzędnych. Chcę żeby podczas chodzenia graczem napisy przesuwały się razem z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast

GML
draw_text(x+50,y+25,tekst)

piszesz

GML
draw_text(view_xview+50,view_yview+25,tekst);

Jesli uzywasz paru viewow piszesz view_xview[0], view_yview[0] zaleznie od numeru viewa na ktorym ma sie rysowac

 

@Edit jak zwykle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...