Skocz do zawartości

City of Terrorism


miki100

Rekomendowane odpowiedzi

Odrazu lepiej, ale...

 

1.Chyba cos namieszales z lengthdirami zle, bo strzalka sie obraca w zly sposob wzgledem kamery.

2.Kamera jest twardo pod katem prostym. Uchyl ja zeby delikatnie patrzala w przod, bo tak bezposrednio skierowana w dol jest nieco neikomfortowa.

 

Poki co to tyle z rzeczy kosmetycznych. Poza tym narazie niczego nie zauwazylem, jak cos to wypisze.

 

E: Nie no totalnei nie tak zrobies lengthdiry.

 

To sie robi tak:

GML
x=x+lengthdir_x(odleglosc w px od gracza,direction)

y=y+lengthdir_y(odleglosc w px od gracza, direction)

 

E2:

Serio samochody jezdza po chodnikach :o

A i zamiast zabijac gracza za wejscie do wody nie pozwalaj mu sie dalej ruszyc(bariera).

Co do wody to nie rob ze samochody znikaja, Tylko zrob takie cos ze ten samochod tam w wodzie stoi i nie mozemy wejsc i zeby zniknal dopiero po 15-30 sekundach.

 

W każdym razie... Jest coraz lepiej i coraz fajniej sie gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I fizyka własnej osoby. Brakuje mi ślizgania się po ścianach (coś podobnego do rysunku z samochodem wyżej, tyle że prostsze).

No rzeczywiście to by było realistyczne już sobie wyobrażam człowieka który idzie wzdłuż ściany ocierając się o nią jak jakiś kretyn, niestety ja w swoim życiu takich kretynów nie spotkałem ale może to dobrze bo przynajmniej nie pisałbym że to realistyczne ślizganie się po ścianach. Samochód jeszcze dbrze bo on jest w jakiś sposób rozpędzony ale człowiek chyba o ścianę nie uderzy tak żeby się odbić i biec dalej jak coś takiego uda Ci się osiągnąć w realu to nagraj film i wrzuć do sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki, tak apropo pewne elementy zaniedbałeś. Dialogi. Mam dla Ciebie nowe gadane. To znaczy przy założeniu typu "jakiś gość dzwoni na budkę, Ty odbierasz. Daje Ci fuchę, pod koniec odbierasz kase pod jego blokiem i od niego beirzesz kolejne misje."

Jedna linia= to co jest jednoczesnie wyswietlone

No to tak:

 

Misja 1:

 

Hi. You don't know me, but if you want some money listen.

There is a car i want you to take for me.

Go and get it. After all meet me at block in <nazwa dzielnicy>

 

Misja 2:

 

If you want something more you need phone.

Take some bucks and go to phone shop.

 

Misja 3:

 

Hello, boy. Some idiots took package for me...

...but they lost it. I think it's on building site.

Go there and look for it.

 

==========

Reszta potem. A i pobiłem na śmierć gline, zabrałem mu broń i zabiłem 3 innych, a gwiazdek nadal zero.

==========

 

E: Dalej nie moge. Nie mam pojecia jak sie dostac na ten teren z ladunkiem.

A i zrobienie ze samochod skreca jeszcze chwile po puszczeniu klaiwsza jest nienaturalne i nieinstynktowne. To utrudnia jazde. Zrob ze samochod w dobrym stanie i w miare dobrym jezdza normalnie, a jedynie w uszkodzonych daj taki poslizg. Do tego im mocniej uszkodzony tym wiekszy. Efekt powinien byc fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@waxx: "menu do dupy"-ale co do dupy?

"opcje jakieś skrzac zone ale działają"-co jest w nich skrzaczone?

"muzyka plox nie streamowana, ja mam 10gb transferu miesięcznie"-nie musisz używać, domyślnie radio jest ustawione na pliki

@IamTheLaw: "latarnie sie niszczą nawet gdy jadę tak wolno (...)"-to celowe, LionX Dagger zasugerował, aby nie blokowały, to zrobiłem, że spadają zawsze

"samochody jeżdżą po chodniku"-no prawda, ale to tylko przez teksturę ulic, którą zmienię.

@I am vader: ale ja nie używam lengthdirów...to mam w stepie strzalki:

GML
x=obj_player.x

y=obj_player.y

direction=obj_player.direction;

dir=(point_direction(obj_destination.x,obj_destination.y,x,y)-90)

if global.rotcam=1{DrawTex(604,dw,dh,1,-dir+obj_player.roty,255);}

else{DrawTex(604,dw,dh,1,-dir,255);}

I co jest złego z tą strzałką? Przecież dobrze pokazuje kierunek.

Co do pomysłów z wodą to spróbuję je zrobić. Przy zabijaniu policji zwiększę ilość dodawanych "punktów poszukiwania"

O co Ci chodzi z "Jedna linia= to co jest jednoczesnie wyswietlone" ??

Mały tutorial obrazkowy do 3 misji: Tu

Teksty świetne :)

Dzięki, że mi tyle pomagasz przy tej grze :thumbsup:

Edytowane przez miki100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@I am vader: ale ja nie używam lengthdirów...to mam w stepie strzalki:

I co jest złego z tą strzałką? Przecież dobrze pokazuje kierunek.

 

Co z tego że dobrze pokazuje? Jest brzydka i nienowoczesna. Szczególnie brzydko wygląda przy obracaniu ekranu. Patrząc na kod pewnie jakoś powiększyłeś obrazek strzałki i origin zmieniłeś.

 

Zresztą..

GML
x=obj_player.x

y=obj_player.y

direction=obj_player.direction;

dir=(point_direction(obj_destination.x,obj_destination.y,x,y)-90)

if global.rotcam=1{DrawTex(604,dw,dh,1,-dir+obj_player.roty,255);}

else{DrawTex(604,dw,dh,1,-dir,255);}

 

Lepiej by wyszło jako

GML
direction=point_direction(obj_player.x,obj_player.y,obj_destination.x,obj_destination.y)-90

x=obj_player.x+lengthdir_x(32,direction)

y=obj_player.y+lengthdir_y(32,direction)

if global.rotcam=1 then visible=true

else visible=false

 

Głupio wygląda jak strzałka się obraca ale zawsze trzyma sie z prawej strony. Niech sie obraca wokl gracza. Jak w normalnej grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj się :]

Nie jest możliwe to, że zmieniłem origin - to nie sprite, tylko tekstura w U3D rysowana na ekranie (2D). Ale spróbuję coś z tym zrobić.

 

Co do Edita: Źle zrozumiałeś mój kod :)

global.rotcam oznacza czy jest obracanie kamery do gracza, bo wtedy trzeba też dodać obrót gracza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 stopni to jest przy full przywaleniu na predkosci rzecu 160 KM+

 

Może nie jestem super mega wypierdzistym programista, a 3D to moja pieta achillesa, jednak nauczylem się rzeczy której życzę Ci żebyś też się nauczył. Zwracanie uwagi na kosmetyczne i prezentacyjne szczegóły. Nauczyć się nie jest ciężko. Obserwuj dokładnie każdy element gry, nawet taki śmieć jak drzewo. Odrazu łatwiej by Ci było załapać że latarnia powinna spowalniać i przechylać oraz że pewnej siły jednak trzeba, że gracz nie wykombinuje z tyłka sterowania, nawet jak jest klasyczne dla danego typu gry. Albo, że ludzie nie wchodzą dla jajec do wody i znikaja bo poszli za daleko(lol?). Inna sprawa ze w GTA jest taki jakby "limit przestepczosci". Nawet jezeli w poblizy nie ma glin to jesli zabijesz dosc duzo ludzi poziom poszukiwania sie zwiekszy. W kazdym razie analizuj dokladnie elementy zarowno innych gier jak i swoich to zawsze beda lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z tą strzałką to chodzi o coś takiego:

arrowtest.png

Oczywiście jest jedna strzałka, ale obrotowa (jest też dalej od gracza, to tylko rysunek poglądowy).

Jeśli tak ma być to dobrze, bo właśnie tak zrobiłem :)

 

Co do tych latarni-czego direction ma się zmieniać? Auta czy lampy? I gdy nie będzie odpowiedniego speeda to zatrzymać samochód, czy ma on po prostu przez nią przejechać?

@I am vader: Aktualnie nie mam na dysku żadnej gry typu GTA, więc nie mam z czym porównać (jednak chyba pobiorę GTA 2, dobrze że jest free).

A co do zdania że strzałka jest brzydka to miałeś na myśli jej teksturę?

I czy będziesz kontynuować przeróbki dialogów? Oczywiście nic nie musisz, tylko się pytam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej sie juz gra, ale za mocno skreca auto i gracz wiec zle celuje, daj opcjonalne sterowanie myszka, na oba sposoby jest banalny kod.

 

gdy jest staly kierunek kamery:

GML
direction = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y )

 

gdy jest kierunek kamery taki jak gracza:

GML
direction += display_mouse_get_x() - ( display_get_width() / 2 );

display_mouse_set( ( display_get_width() / 2 ), display_mouse_get_y() );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ miki Z tym brzydkim biegało o sposob obracania sie strzałki. Co do dialogów, to nie mogę, bo za kija nie znalazłem wejścia na ten piekielny teren budowy.

 

Jeszcze co do kamery. Nie wiem czy tak jest u innych, u mnie jest (Radeon HD3870), że w widoku mapy czasami "znikają" elementy drogi. Zapewne robisz je na tym samym Z co ziemie którą sobie porozkładałeś jako podstawy mapy. Podnieś o 1 z nad tą ziemią, albo obniż ziemię. Bo jak są na tych samych wysokościach to z daleka te tekstury na siebie nachodzą i znikają. Chyba że to inny problem, ale strzelam że ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ferrari4: Wielkie dzięki :)

@I am vader: więc ze strzałką już spokój (mam nadzieję). Co do 3 misji zrobiłem przecież dla ciebie tutek do niej: Here. Oczywiście jak będziesz miał czas. Dzięki za info o mapie. U mnie (Geforce 6200A-LE, wiem-staroć) ulice migały minimalnie (to chyba zależy od Z-buffera karty), ale poprawiłem to.

@ΨΧΞ: Mógłbyś sprecyzować? Czy tylko gracz ma się odwracać do myszy? Czy samochód też? A może tylko celownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZyperPL: Po to, aby nie jeździć co chwilę pół miasta po misje i aby zapisać grę? W np. San Andreas to oczywiście nie przeszkadza, bo to nie moja gra :]

@Darlix: Nie, shader był razem z U3D

 

Do wszystkich:I am vader zasugerował, aby zmienić kąt kamery. Gra wygląda wtedy ciekawie, ale musiałbym zrobić tak, że kamera jest zawsze obrotowa (gdyby nie była, budynki czasami by zasłaniały widok). Co o tym myślicie? I jeszcze jedno pytanie-czy usunąć całkowicie możliwość chodzenia po wodzie? Bo stwierdziłem, że nie jest to potrzebne (byłaby po prostu niewidzialna bariera).

 

A tu screen z tą kamerą:

96218696.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się nie mogę doczekać wersji 1.2 . Zrób edytor miast. Potem sami podorabiamy miasta, które będą zapisywane oddzielnie. Tylko te dorabiane. Na przykład zrobię miasto FerrariTown i będzie zapisane w pliku ferraritown.dat - nie, że każde miasto będzie zapisane tylko te wbudowane będą w grze.

 

Przydałoby się, żeby można było mody robić to na pewno zrobię jakiś mod... No chyba, że dołączę się do projektu i zrobię oficjalny dodatek. :P

 

 

EDIT:

Ale, żebym tego dodatku nie musiał robić w GM, bo mi nie chodzi GM na laptopie, a raczej jestem na laptopie.

Jakby co to pisz na PW, a przedstawię Ci co jakby to miało wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ferrari4: Dobry pomysł z edytorem miast. Spróbuję zrobić(jeśli nie w wersji 1.2, to może jako oddzielny program).

Napisz dokładnie o jakie mody chodzi. Bo jeśli o takie, że zmieniają mechanikę gry to byłoby trudno. Musiałbym stawiać na głowie całą grę.

O co ci chodzi z dodatkiem? Czy ja o czymś nie wiem? :lol:

 

EDIT: A właśnie, przecież już teraz można robić małe "mody"-podmieniać tekstury, dźwięki. Coś jak paczki podmieniające tekstury w GTA:San Andreas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...