Markuz Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Heh to znów ja .. "Rozwiązałem" już problem chodzenia, budowania wierz itp. tworze gierkę typu tower defence, i nie mam pojęcia jak zrobić by: - Gdy przeciwnik jest w zasięgu wierzy wtedy np. co 2 s odejmuje mu 1 życia - Żeby nabój leciał w strone przeciwnika, zrobiłem tak że np. leci 100 px opadając, ale nie wiem jak zrobić by ten kierował się w przeciwnika wszystko w 3D heh, prosze o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Pytanie drugie: W create naboju daj ten kod: GML move_towards_point(cel.x,cel.y,prędkość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Nigdy nie robiłem gier w 3D, ale zasięg bym robił tak. GML (step) if(sqrt(power(x-x0,2)+power(y-y0,2)+power(z-z0,2))<xyz&&moze) { hp-=1; alarm[0]=2*room_speed; moze=false; } GML (alarm0) moze=true; x, y i z to współrzędne obiektu, a x0, y0 i z0 to współrzędne wierzy. Wzór powyżej to wzór na obliczanie długości odcinka w przestrzeni. Jak nie chcesz aby współrzędne z i z0 były brane pod uwagę, wtedy dostajesz wzór na odległość odcinka na płaszczyźnie. W pierwszym przypadku dostajesz kulę, w drugim okrąg. Zmienna może ma zapobiegać ciągłemu odejmowaniu hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Spoko, a jeszcze jedno pytanie jak obliczyć odległość (w px) obiektu 1 od obiektu 2? Edit. i jeszcze jego pytanko heh : Jak np. nad obiektem 3D wyświetlić napis 2D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Spoko, a jeszcze jedno pytanie jak obliczyć odległość (w px) obiektu 1 od obiektu 2? GML sqrt(power(x-x0,2)+power(y-y0,2)+power(z-z0,2)) Wzór powyżej to wzór na obliczanie długości odcinka w przestrzeni. Poszukaj jeszcze informacji na temat funkcji, które zaokrąglają liczby do wartości całkowitych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 sqrt(power(x-x0,2)+power(y-y0,2)+power(z-z0,2)) - ta "funkcja" zwraca mi " " zawsze heh. czemu tak może być? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 moze przypisz se jej wartosc do jakies zmiennej a czemu sie tak dzieje nie wiem twoj kod zobacz jakie masz x,y,z,x0,y0,z0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 GML n=instance_nearest(x,y,obj_enemy) if distance_to_object(n)<100 {bul=instance_create(x,y,bull) bul.direction=point_direction(x,y,n.x,n.y) bul.speed=5} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się