Skocz do zawartości

4 małe pytania


Marcin T.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam cztery małe pytania:

 

1. Jak zrobić tak, że np. dany obiekt zmienia się na inny na np. 10 sekund, a gdy czas minie powraca do poprzedniego obiektu?

2. Jak zrobić tak, że gdy dany obiekt może strzelać z danej broni dopiero po jej zebraniu ( nie przedtem )?

3. Jak zrobić tak, że po zebraniu np. jakieś broni ( punkt 2. ) możne z niej wystrzelać ograniczoną ilość strzałów np. 30?

4. Jak zrobić tak, że np. po zabiciu wszystkich wrogów przechodzisz do następnego poziomu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

GML
instance_change(obj_zamieniamy);

 

2.

GML
if( bron[0] ) // Zmienna przyjmująca wartość true, kiedy gracz ulegnie kolizji z bronią

{

//kod strzału

}

 

3.

GML
if( bron[0] && naboje[0] > 0 ) // Zmienna przyjmująca wartość true, kiedy gracz ulegnie kolizji z bronią. Zmienna naboje reprezentuje ilość naboi danej broni, której id znajduje się w tablicy.

{

//kod strzału

naboje[0] -= 1;

}

 

4.

GML
if( instance_number( obj_wrog) <= 0 )

{

room_goto_next();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...