szpaq99 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Jak zrobić taką linię która pokazuje ile procent przeliśmy etapu. ?Ala coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 GML (draw) draw_line(view_xview+20,view_yview+20,view_xview+szerokosc_viewa-20,view_yview+20) draw_circle(view_xview+20+(o_hero.x/room_width)*(szerokosc_viewa-40),view_yview+20,4,0) Kilka słów wyjaśnienia. Zakładam, że masz view włączony. Draw_line rysuje linię poniżej 20 px od górnej krawędzi. Jej szerokość jest mniejsza o 40 px od szerokości viewa. Teraz druga funkcja. Wyrażenie view_xview+20+(o_hero.x/room_width)*(szerokosc_viewa-40), określa położenie znacznika na linii. +20 dlatego aby wyznacznik na starcie znajdował się na samym początku linii. (o_hero.x/room_width) podaje jaki procent rooma przebył hero. (szerokosc_viewa-40) to wyrażenie równa się szerokości narysowanej linii. Więc jeżeli przemnożymy to przez wcześniejszy ułamek otrzymamy położenie znacznika na linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 tylko w mojej grze, postać przemieszcza się do przodu więc długość viewa, ale coś popróbuje ale ktoś też może pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Ale co masz na myśli, że do przodu? Sprecyzuj dokładnie z jakiej strony na jaką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 GML draw_line(view_xview+20, view_yview+20,view_xview+20, view_yview+view_hview-20) draw_circle(view_xview+20,view_yview-20+view_hview-(y/room_height*(view_hview-40)),3,1) Raczej powinno dzialac. E: zapewne postac idzie w gore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Muczek dobre, tylko żeby linia była pozioma, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Mając Muuuuczeka i mój kod, nie powinno Ci to sprawić żadnego problemu. To nie jest trudne, sam możesz to rozwiązać :). Nauczysz się czegoś nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Wiem ja to już zrobiłem tylko tak mi się coś napisało Edit: A jak zrobić że jak obiekt się zniszczy (event destroy) to backround będzie migał na swój kolor, na czerwony, na swój i na czerwony i kończy na swoim i potem nie miga. I żeby dosyć szybko migało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Robisz nowy obiekty, o_tlo. GML (create) kolor=c_white; ile=4;//musi być parzyście</span> GML (alarm0) if(ile) alarm0=xxxx; if(kolor=c_red) kolor=c_white; else kolor=c_red; ile-=1; GML draw_sprite_ext(sprite,subimg,x,y,xscale,yscale,0,kolor,1) Jak postać umiera dopisz kod: GML o_tlo.alarm[0]=xxx; Albo tak. Jak postać umiera tworzy obiekt o_tlo, a w nim: GML (create) moze=true; ile=4;//musi być parzyście alrarm[0]=xxx; GML (alarm0) if(!ile) alarm0=xxxx; if(moze) moze=false; else moze=true; ile-=1; GML (draw) if(moze) draw_rectangle_color(view_xview,view_yview,view_xview+view_width,view_yview+view_height,c_red,c_red,c_red,c_red,0) Tylko tutaj depth o_tlo musi być największy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się