Skocz do zawartości

Linia


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

GML (draw)
draw_line(view_xview+20,view_yview+20,view_xview+szerokosc_viewa-20,view_yview+20)

draw_circle(view_xview+20+(o_hero.x/room_width)*(szerokosc_viewa-40),view_yview+20,4,0)

Kilka słów wyjaśnienia. Zakładam, że masz view włączony. Draw_line rysuje linię poniżej 20 px od górnej krawędzi. Jej szerokość jest mniejsza o 40 px od szerokości viewa. Teraz druga funkcja. Wyrażenie view_xview+20+(o_hero.x/room_width)*(szerokosc_viewa-40), określa położenie znacznika na linii. +20 dlatego aby wyznacznik na starcie znajdował się na samym początku linii. (o_hero.x/room_width) podaje jaki procent rooma przebył hero. (szerokosc_viewa-40) to wyrażenie równa się szerokości narysowanej linii. Więc jeżeli przemnożymy to przez wcześniejszy ułamek otrzymamy położenie znacznika na linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
draw_line(view_xview+20, view_yview+20,view_xview+20, view_yview+view_hview-20)

draw_circle(view_xview+20,view_yview-20+view_hview-(y/room_height*(view_hview-40)),3,1)

Raczej powinno dzialac.

 

E: zapewne postac idzie w gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz nowy obiekty, o_tlo.

GML (create)
kolor=c_white;

ile=4;//musi być parzyście</span>

GML (alarm0)
if(ile)

alarm0=xxxx;

if(kolor=c_red)

kolor=c_white;

else

kolor=c_red;

ile-=1;

GML
draw_sprite_ext(sprite,subimg,x,y,xscale,yscale,0,kolor,1)

Jak postać umiera dopisz kod:

GML
o_tlo.alarm[0]=xxx;

Albo tak. Jak postać umiera tworzy obiekt o_tlo, a w nim:

GML (create)
moze=true;

ile=4;//musi być parzyście

alrarm[0]=xxx;

GML (alarm0)
if(!ile)

alarm0=xxxx;

if(moze)

moze=false;

else

moze=true;

ile-=1;

GML (draw)
if(moze)

draw_rectangle_color(view_xview,view_yview,view_xview+view_width,view_yview+view_height,c_red,c_red,c_red,c_red,0)

Tylko tutaj depth o_tlo musi być największy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...