Ignis Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Tak, to jest banalnie proste, ale ja tej funkcji nie używałem od bardzo dawna. Mianowicie w kodzie mam błędy. Chciałbym by Ściana miała ileśtam hp (to mam), gdy następuje kolizja z pociskiem hp jej się odejmuje (to też mam) no i gdy ma 0 hp znika. Jaki jest na to kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 W step tej ściany: GML if hp=0 { instance_destroy() } O to chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Lepiej będzie jak zrobisz: GML if hp<1 { instance_destroy() } Ponieważ ścianka zniszczy się gry będzie mniej niż 1 życia. Jeżeli twoje naboje nie odejmą idealnie 0 to kod Arekadiusza nie zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Lepiej zrobić: GML if hp<=1 instance_destroy() // Nie musi być nawiasów</span> Nie wiadomo ile hapca pocisk odejmie, sciana moze miec -1 hp, a twoj kod jej nie usunie. Także, nie koniecznie w step, mozna dawac w kolizji z pociskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Dziękuje wszystkim (bo chyba taki zanik pamięci każdemu się przytrafia?) :) A właśnie, żeby nie robić nowego tematu... Czemu sprity żołnierzy powiększają się w grze? (Mam zaznaczone 'Full screen') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Może dlatego że Full Screen, bo wtedy Game Maker musi "rozciągnąć" room na cały ekran. Mi tak się wydaje, ale to tylko moje zgadywanki :jezor: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Zmień skalowanie obrazu (scaling, pod full-screen mode). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 hmmm, zrobiłem sposobem Arekadiusza i już chodzi tak jak powinno, dziękuję wszystkim! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się