candy Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Mam taki problem. Zrobiłem sobie tilesy i wstawiłem do rooma. Teraz chce zapisać ich x, y itp do pliku txt. Napisałem kod: GML if(tiles_exists(ID)) { //bla bla } Tylko, że nie działa. Zamiast ID wpisałem od razu id tiles (sprawdziłem w roomie i nic. Włączyłem debuga wpisałem tiles_exists(o_gracz.ID) i zwraca true. Nie mam pojęcia o co tu chodzi. Byłbym wdzięczny za pomoc. E: ID to zmienna przechowująca id tilesa jakby co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Daj caly kod, ktory chciale wrzucic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 GML start=10000000;//start i end wpisuję ręcznie odczytuje z rooma id tilesów end=10000070; for(i=start;i<end;i+=1) { if(tile_exist(i)) { file_text_write_string(string(plik_wy,tile_get_x(i))+"|"+tile_get_y(i)+"|"+string(tile_get_left(i))+"|"+string(tile_get_top(i))) file_text_writeln(plik_wy) } } Proszę, ale to chyba nic nie da. Problem tkwi raczej w ifie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 file_text_open, file_text_close oraz w file_text_write_string arg0 - to indeks pliku, a arg1 - string :P E: tile_existS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 file_text_open, file_text_close Nie napisałem tego bo myślałem, że to oczywiste. oraz w file_text_write_string arg0 - to indeks pliku, a arg1 - string :P Pod zmienną plik_wy jest index pliku GML plik_wy=file_text_open_write("plik.txt"); GML file_text_write_string(plik_wy,string(tile_get_x(i))+"|"+string(tile_get_y(i))+"|"+string(tile_get_left(i))+"|"+string(tile_get_top(i))) Tutaj masz rację, pomyliłem się w pisaniu (pisałem ręcznie, nie kopiowałem kodu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Czyli, ze w ogole nie tworzy pliku? Po kazdej linijce kodu (oczywiscie pomijajac klamry) wsadz show_message(za kazdym razem inny tekst). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Wpisałem nawet w step: GML if(tile_exists(1000223)) game_end() i nic. Tile o tym id istnieje.l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Daj w jakimkolwiek obiekcie w evencie Create: GML a = tile_create(jakies tam args) if(tile_exists(a)) game_end() To dowod, ze tile o id 10000223 NIE istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 ?? Chyba, że to nie to id, którego należy użyć. Daj w jakimkolwiek obiekcie w evencie Create: GML a = tile_create(jakies tam args) if(tile_exists(a)) game_end() To dowod, ze tile o id 10000223 NIE istnieje. A nie miało być tile_add()? Nie rozumiem dlaczego to miałoby o tym świadczyć. Ten kod po prostu powoduje, że gra zaraz się wyłącza po uruchomieniu. Załóżmy, że tiles o id 10000223 (czy o jakimkolwiek innym) istnieje (czyli wrzuciłeś go już do rooma przed startem gry). Wtedy każdy stworzony tiles będzie miał już inne id niż 10000223. Więc na ogół się to nie sprawdzi. E: Problem rozwiązany. Nagle zaczęło działać :blink: Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi