Skocz do zawartości

Losowanie..


saper

Rekomendowane odpowiedzi

tworzysz animacje kostki 6 klatek każda to 1 ścianka

Create:

GML
losuj=false

Step:

GML
If keyboard_check(vk_enter)

{

image_index=chose(0,1,2,3,4,5)

losuj=true

}

 

if keyboard_check(vk_space) and losuj=true

{

losuj=false

image_speed=0

if image_index=0 {instance_create(x,y,obj1}

if image_index=1 {instance_create(x,y,obj2}

if image_index=2 {instance_create(x,y,obj3}

if image_index=3 {instance_create(x,y,obj4}

if image_index=4 {instance_create(x,y,obj5}

if image_index=5 {instance_create(x,y,obj6}

}

 

//x - pozycja x obiektu

//y - pozycja y obiektu

//obj1 i 2 i 3... itd. - te twoje różne obiekty</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoj kod Piedro losuje numer obiektu zanim nacisniesz spacje.

 

[create]

 

GML
loss = false;

 

[step]

 

GML
if (keyboard_check_pressed(vk_enter) )

{

if (!loss)

{

loss = !loss;

}

}

 

if (keyboard_check_pressed(vk_space) and loss)

{

var numObj;

numObj = choose(0,1,2,3,4,5,6);

 

switch (numObj)

{

case 0:

instance_create(...);

break;

case 1:

instance_create(...);

break;

case 2:

instance_create(...);

break;

case 3:

instance_create(...);

break;

case 4:

instance_create(...);

break;

case 5:

instance_create(...);

break;

case 6:

instance_create(...);

break;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hunter, chyba zartujesz :D

Jak juz, to:

GML
case 0:

{

instance_create(...)

break

}

Moja propozycja:

Create:

GML
los = 0

numer = -1

Step:

GML
if(los = 1) numer = choose(1,2,3,4,5,6)

Key Press Enter:

GML
los = 1

Key Press Space:

GML
los = 0

switch numer

{

case 1: { instance_create(,,ob1); break}

case 2: { instance_create(,,ob2); break}

case 3: { instance_create(,,ob3); break}

case 4: { instance_create(,,ob4); break}

case 5: { instance_create(,,ob5); break}

case 6: { instance_create(,,ob6); break}

}

numer = -1

: D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hunter: nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie jesli dam taki kod:

GML
gr = choose(1,2)

switch gr

{

case 1:

show_message('nie');

break;

case 2:

show_message('tak');

break;

}

to jesli wylosuje 1, to wykonuje najpierw show_message('nie'), potem break. Jesli natomiast wylosuje 2, to najpierw wykonuje break, potem... Potem konczy petle.

@TheMarcQ: a jesli sprite ma >16 image'ow? Lepiej uzyc:

GML
image_index = ceil(random(image_number))

Pomijam juz, ze chodzilo o wylosowanie obiektu, nie image_index.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hunter: nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie jesli dam taki kod:

GML

gr = choose(1,2)

switch gr

{

case 1:

show_message('nie');

break;

case 2:

show_message('tak');

break;

}

 

to jesli wylosuje 1, to wykonuje najpierw show_message('nie'), potem break. Jesli natomiast wylosuje 2, to najpierw wykonuje break, potem... Potem konczy petle.

 

 

oO po pierwsze zmienna w gr w nawiasie, po drugie działa tak chyba tylko i wyłacznie u cb, u mnie pokazuje i show_message('tak'); i show_message('nie');

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
@Hunter: nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie jesli dam taki kod:

GML
gr = choose(1,2)

switch gr

{

case 1:

show_message('nie');

break;

case 2:

show_message('tak');

break;

}

to jesli wylosuje 1, to wykonuje najpierw show_message('nie'), potem break. Jesli natomiast wylosuje 2, to najpierw wykonuje break, potem... Potem konczy petle.

68649883.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...