Skocz do zawartości

Oś y obiektu - wartość zależna


Lollus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przypuścmy, że mam 5 broni

 

1

2

3

4

5

 

I każda z tych broni po naciśnięciu spustu wystrzeliwuje pocisk. Jak zrobić, aby pocisk przyjmował zawsze (czyli step) taką wartość osi y, że y jest równe y broni, która wystrzeliła pocisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@upup. Jest 5 broni, każda strzela tym samym pociskiem. Żeby kod działał, każda broń musiałaby strzelać czymś innym...

 

Właśnie jak sprawdzić, z jakiej broni został wystrzelony pocisk? Bez badań balistycznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to jednak zapisał tak:

GML (create pocisk)
bron=false;

szybkosc=10;

GML (strzal z broni)
a = instance_create(bla,bla,pocisk)

a.y=y;

a.image_xscale=image_xscale;//pocisk będzie leciał w stronę, w którą skierowana jest broń</span></span></span>

Bo jak usuniesz broń, z której wypalono pocisk, to zmienna bron odwołuję się już do nieistniejącego obiektu. A tak jak pokazałem omijasz ten problem. Na samym końcu dopisujesz w pocisku:

GML (step pocisk)
x+=szybkosc*image_xscale;

Edit: oczywiście teraz bez zmiennej bron.

Edit 2:Muuuuczek567 i tu mnie masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...