Lollus Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam. Przypuścmy, że mam 5 broni 1 2 3 4 5 I każda z tych broni po naciśnięciu spustu wystrzeliwuje pocisk. Jak zrobić, aby pocisk przyjmował zawsze (czyli step) taką wartość osi y, że y jest równe y broni, która wystrzeliła pocisk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 y = bron.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 + bron=jednazpieciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 @upup. Jest 5 broni, każda strzela tym samym pociskiem. Żeby kod działał, każda broń musiałaby strzelać czymś innym... Właśnie jak sprawdzić, z jakiej broni został wystrzelony pocisk? Bez badań balistycznych :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Create pocisku: GML bron = 0 Event strzalu broni: GML a = instance_create(bla,bla,pocisk) a.bron = id I w stepie pocisku daj kod GML y = bron.y Zaczalem pisac, zanim napisales tego posta :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ja bym to jednak zapisał tak: GML (create pocisk) bron=false; szybkosc=10; GML (strzal z broni) a = instance_create(bla,bla,pocisk) a.y=y; a.image_xscale=image_xscale;//pocisk będzie leciał w stronę, w którą skierowana jest broń</span></span></span> Bo jak usuniesz broń, z której wypalono pocisk, to zmienna bron odwołuję się już do nieistniejącego obiektu. A tak jak pokazałem omijasz ten problem. Na samym końcu dopisujesz w pocisku: GML (step pocisk) x+=szybkosc*image_xscale; Edit: oczywiście teraz bez zmiennej bron. Edit 2:Muuuuczek567 i tu mnie masz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Przeczytaj jeszcze raz pierwszego posta i sprawdz, czy podales rozwiazanie problemu. E: oczywiste, ze to ja podalem dobry kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 GML (create) bull=noone GML (strzal) bull=instance_create(x,y,bull) bull.direction=direction chyba że coś pokreciłem E:ojej, Candy podał to samo, fail :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ludzie! Wyraznie jest napisane, ze pocisk ma w KAZDYM STEPIE miec wartosc Y rowna wartosci Y broni, ktora go wystrzelila, czytajcie uwazniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 wystarczy że ma na początku i niech leci czyli: GML (create) bull=noone GML (strzal) bull=instance_create(x,y,bull) bull.speed=5 bull.direction=90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Nie chce nabijac postow, wiec napisze po raz ostatni: Lollus CHCE, zeby pocisk mial Y CALY CZAS rowne Y broni, ktora go wystrzelila. Widocznie jest mu to potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się