ZyperPL Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 No, jak najkorzystniej zrobić napis (może to być sprite) i chodzi mi o to, że jak się zbliżamy to bardziej go widać :) Mogę grzebać z distance_to_object, ale to jest trochę kłopotliwe bo musiałbym ustawiać alphe co pixel :/ Proszę, pomóżcie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Nie wiem czy zadziała ale: GML //create gracza(zrob objek napis) dystans=distance_to_object(obj_Napis) //step obj_Napis.image_alpha=dystans/100 //czy coś takiego :D</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 myslałem że rozmiar nie alpha ;/ do usuniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Racja :) Sprawdzę czy działa. Że sam na to nie wpadłem.. Edit: Coś z tym drugim nie tak :/ dystans/100? :/ Nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 to spróbuj dzielić przez np.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 sam już sobie wybierz :) Taki przykład :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 700/100 = 7 700/4 = 175 Alpha miesci sie w zakresie 0-1, wiec najlepiej dzielic przez duze liczby, np. 10000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 To jak najlepiej to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 eksperymentuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 dokładniej ;d I jak ci będzie pasowało to tak se zostawisz :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Tak naprawde, to powinno byc raczej image_alpha = 100/dystans Wtedy jesli obiekt jest w odleglosci mniejszej niz 100, wtedy image_alpha = 1. W przeciwnym wypadku - alpha bedzie tym mniejsze, im wiekszy bedzie dystans (ale nie bedzie nigdy rowne 0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 no w sumie to masz racje :D E: czyli 100 to odległość na jakiej widać 100% :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Tak jest. I lepiej, zeby dystans byl wiekszy niz 0 :) Oczywiscie, da sie to zalatwic za pomoca <40 znakow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 W create lub room start GML maxdist=distance_to_object(cel) w stepie GML alpha=1-distance_to_object(cel)/maxdist Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Czyli np. dystans to jest 10, więc będzie: 1-10/10 1-1 0 Chyba nie zadziała :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 ten makary sie wbił do tematu i miesza... zrób tak: GML //step if distance_to_object(obj_Napis)>1 { obj_Napis.image_alpha=100/distance_to_object(obj_Napis) } if distance_to_object(obj_Napis)<=1 { obj_Napis.image_alpha=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Thanks :) Działa, zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi