Elderius Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Zrobiłem już że ja sztrzalam a kosmici sie niszcza. Jak zrobic teraz, aby oni strzelali nie w tym samym czasie, ale że co jakiś czas. Jestem poczatkujacy na razie zrobiłem tylko jedną grę :crying: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 u przeciwnika to daj, o_bullet sobie podmien na obiekt pocisku create: GML timer=20; step: GML timer-=1; if(timer==0){ timer=20; a=instance_create(x,y,o_bullet); a.direction = 270; a.speed = 5; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osiem Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Najlepiej ustaw czas losowo, będzie ciekawiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 no to w create GML timer = 10+random(20); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elderius Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 GML timer = 10+random(20); Niestety to nie działa, a ten kod wczesniej powoduje, że strzalają w tym samym czasie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 czemu nie działa? możesz dać timer = random(30); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elderius Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Nadal nie działa opisze to jasniej, a więc tak chce aby monster_one strzelał pociskiem pocisk_mon. W room'ie jest ich kilka a więc chce aby strzalali w odstepach czasowych. https://gmclan.org/up6604_12_gra3.html ---> to link do tej gry, a raczej poczatku jeszcze mnie duzo czeka, zatrzymałem na strzelaniu. Nie mam wersji pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 nie lepiej na alarmach? GML //create alarm[0]=10//wywołanie alarmu ilosc_sekund=0.5//co pol sekundy bedzie strzelal //alarm[0] //kod na stelanie alarm[0]=ilosc_sekund*room_speed//i co ile sekund ponownie bedzie strzelal</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 if(ceil(random(150)) = 1) instance_create(x,y,pocisk_mon) Na bank zadziala, tez robie gre tego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 ANtY: Nie możesz dać timer=random(x), a następnie przyrównać timer do zera. Random losuje liczbę rzeczywistą między zerem a x. Więc na ogół wylusuje Ci jakąś liczbę z przecinkiem (np 3,732817387). Lepiej użyć timer=choose(2,4,6,8,10,12....), albo jakoś zaokrąglić wylosowaną liczbę przez random(x) do liczby całkowietej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elderius Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Muuuuczek567 Wielkie dzięki działa <HURRA> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się