Skocz do zawartości

Strzelanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

u przeciwnika to daj, o_bullet sobie podmien na obiekt pocisku

 

create:

GML
timer=20;

 

step:

GML
timer-=1;

 

if(timer==0){

timer=20;

a=instance_create(x,y,o_bullet);

a.direction = 270;

a.speed = 5;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie działa opisze to jasniej, a więc tak chce aby monster_one strzelał pociskiem pocisk_mon. W room'ie jest ich kilka a więc chce aby strzalali w odstepach czasowych.

 

 

https://gmclan.org/up6604_12_gra3.html ---> to link do tej gry, a raczej poczatku jeszcze mnie duzo czeka, zatrzymałem na strzelaniu.

Nie mam wersji pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ANtY: Nie możesz dać timer=random(x), a następnie przyrównać timer do zera. Random losuje liczbę rzeczywistą między zerem a x. Więc na ogół wylusuje Ci jakąś liczbę z przecinkiem (np 3,732817387). Lepiej użyć timer=choose(2,4,6,8,10,12....), albo jakoś zaokrąglić wylosowaną liczbę przez random(x) do liczby całkowietej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...