Skocz do zawartości

strzelanie w kierunku kursora(?)


Rekomendowane odpowiedzi

W akcji kliknięcia myszką (global mouse pressed) dajesz:

instance_create(x_startowe,y_startowe,pocisk);
pocisk.direction=point_direction(pocisk.x,pocisk.y,mouse_x,mouse_y)

W miejsce x_startowe i y_startowe dajesz położenie z którego mają wylatywać pociski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu tych pociskow chyba masz tam cos, wyrzutnie/bron, czy cos takiego.

W roomie najezdzasz na to i w rogu ci pokazuje wspolrzedne tego obiektu x i y.

No i je wpisujesz jako startowe, czyli z tej wyrzutni/broni beda wylatywaly pociski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu tych pociskow chyba masz tam cos, wyrzutnie/bron, czy cos takiego.

W roomie najezdzasz na to i w rogu ci pokazuje wspolrzedne tego obiektu x i y.

No i je wpisujesz jako startowe, czyli z tej wyrzutni/broni beda wylatywaly pociski...

 

Zły pomysł bo jak wyrzutnia zmieni pozycje to pociski i tak będą wylatywały z X i Y tak jak podał w kodzie. Nie określaj bezpośrednich współrzędnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
instance_create(object_man,object_man,object_pocisk);
object_pocisk.direction=point_direction(object_pocisk.x,object_pocisk.y,mouse_x,mouse_y)

Dlaczego mi nie działa ? Jak ktoś moze to niech zarzuci demko :)

 

nie dziala ci bo nie dodales w object man wspolrzednych :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...