Skocz do zawartości

Za dużo samolotów!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Stworzyłem grę typu Tyrian. Chcę żeby kiedy objekt controller_wrogs3 zostanie stworzony(tutaj ma być stworzony kiedy zmienna "o" będzie równać się 30), stworzył on samolot. Więc w jakimś innym obiekcie piszę:

GML
If (o=30) then instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3);

I w tym stworzonym obiekcie piszę skrypt w evencie create:

GML
instance_create(random(room_width),random(-200),samolot3); // Samolot3 to samolot, który miał być stworzony</span>

Niby wszystko powinno pójść zgodnie z planem, ale kiedy zmienna o równa się 30, to tworzą się dosłownie tysiące objektów "samolot3" zamiast jednego!

Proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz miec zmienna pomocnicza (np. pom1). Ustaw ja w Create obiektu, ktory tworzy kontrolera i daj jej wartosc 1.

Nastepnie zamiast:

GML
If (o=30) then instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3);

wpisz:

GML
if (o=30) && (pom1 = 1) then

{

instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3);

pom1 = 0;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojawiają mi się już na szczęście te tysiące samolotów, ale nie wiem czy tworzy mi się obiekt controller_wrogs3. Chyba się nie tworzy, ponieważ ustawiłem u niego w evencie create, żeby stworzył on 3 instance obiektu "samolot3". A kiedy zmienna o równa się 30 to nic się nie pojawia.

Proszę o pomoc jeszcze w tej sprawie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z twojego i z Muczka, ale i tak nic nie działa. Poza tym nie wiem do jakiego obiektu przypisać tą pętlę. Eventa robię podczas kolizji strzału z samolotem typu drugiego(samolot typu trzeciego to właśnie ten, który nie mi się pojawić). Za każdym razem kiedy obiekt "strzał" trafi w samolot typu drugiego, do zmiennej "o" dodaje się 1. Tak więc kiedy 30 razy dojdzie do kolizji obiektu "strzał" z samolotem typu drugiego, powinien się pojawić samolot typu trzeciego. Nie wiem do jakiego obiektu przypisać tą pętlę:

GML
with() // Tutaj właśnie nie jestem pewien, do jakiego obiektu tą pętlę przypisać. Standardowo jest ona przypisana do obiektu"strzał".

if (o==30)

{

instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3);

o=0;

}

Controller_wrogs3 ma przypisane w evencie create następujący kod:

GML
instance_create(random(room_width),random(-200),samolot3); // Samolot3 to inaczej samolot typu trzeciego.</span>

Wynika z tego, że kiedy zostanie stworzony obiekt controller_wrogs3 to powinien się pojawić obiekt samolot3. Lecz nic się nie dzieje!

Proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...