DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Witam! Stworzyłem grę typu Tyrian. Chcę żeby kiedy objekt controller_wrogs3 zostanie stworzony(tutaj ma być stworzony kiedy zmienna "o" będzie równać się 30), stworzył on samolot. Więc w jakimś innym obiekcie piszę: GML If (o=30) then instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3); I w tym stworzonym obiekcie piszę skrypt w evencie create: GML instance_create(random(room_width),random(-200),samolot3); // Samolot3 to samolot, który miał być stworzony</span> Niby wszystko powinno pójść zgodnie z planem, ale kiedy zmienna o równa się 30, to tworzą się dosłownie tysiące objektów "samolot3" zamiast jednego! Proszę o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 GML If (o==30){ instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3); o=0; } Coś takiego. Nie znam całego kodu, więc tylko mogę się domyślać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Musisz miec zmienna pomocnicza (np. pom1). Ustaw ja w Create obiektu, ktory tworzy kontrolera i daj jej wartosc 1. Nastepnie zamiast: GML If (o=30) then instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3); wpisz: GML if (o=30) && (pom1 = 1) then { instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3); pom1 = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Nie pojawiają mi się już na szczęście te tysiące samolotów, ale nie wiem czy tworzy mi się obiekt controller_wrogs3. Chyba się nie tworzy, ponieważ ustawiłem u niego w evencie create, żeby stworzył on 3 instance obiektu "samolot3". A kiedy zmienna o równa się 30 to nic się nie pojawia. Proszę o pomoc jeszcze w tej sprawie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 A z którego kodu skorzystałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 I z twojego i z Muczka, ale i tak nic nie działa. Poza tym nie wiem do jakiego obiektu przypisać tą pętlę. Eventa robię podczas kolizji strzału z samolotem typu drugiego(samolot typu trzeciego to właśnie ten, który nie mi się pojawić). Za każdym razem kiedy obiekt "strzał" trafi w samolot typu drugiego, do zmiennej "o" dodaje się 1. Tak więc kiedy 30 razy dojdzie do kolizji obiektu "strzał" z samolotem typu drugiego, powinien się pojawić samolot typu trzeciego. Nie wiem do jakiego obiektu przypisać tą pętlę: GML with() // Tutaj właśnie nie jestem pewien, do jakiego obiektu tą pętlę przypisać. Standardowo jest ona przypisana do obiektu"strzał". if (o==30) { instance_create(random(room_width),random(room_height),controller_wrogs3); o=0; } Controller_wrogs3 ma przypisane w evencie create następujący kod: GML instance_create(random(room_width),random(-200),samolot3); // Samolot3 to inaczej samolot typu trzeciego.</span> Wynika z tego, że kiedy zostanie stworzony obiekt controller_wrogs3 to powinien się pojawić obiekt samolot3. Lecz nic się nie dzieje! Proszę o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 https://gmclan.org/up3750_12_samoloty.html tu zrobiłem ci przykład. W Game Information masz wszystko wytłumaczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 https://gmclan.org/up3750_12_samoloty.html tu zrobiłem ci przykład. W Game Information masz wszystko wytłumaczone. Co to jest to t_n w twoich skryptach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Jest to zmienna która przy kolizji ogranicza dodanie 'o' tylko do 1. Gdyby jej nie było przy każdej kolizji zmienna 'o' zwiększała by się o około 13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Przepisałem uważnie Twoje skrypty do danych moich obiektów. Ale teraz znowu pojawia się ich cała masa. Nie wiem o co chodzi. Myślałem, że po zastosowaniu pętli "for" zadziała, ale widocznie trzeba zrobić coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Czyli problem tkwi w czym inneym :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Masz na myśli moją wersję game makera czy też moją głupotę? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Wersja raczej nic do tego nie ma. A kodu nie widziałem, więc i twojej głupoty nie mogę określić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Podaj mi swojego maila a ja Ci prześlę tą grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 rabbcio@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się