pamparampa Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Chcę zrobić grę w której będzie obracanie obrazu poprzez ruszanie myszką tak jak w tej grze https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=14419 i mam pytanie. Wpadłem na takie rozwiązanie, że każdy obiekt po ruchu myszką obraca się w okół bohatera i wraz z obrotem jego sprite. Gdy spróbowałem to zrobić okazało się, że na dłuższą metę zżera to dużo pamięci, przez co gra chodzi bardzo wolno. Rozwiązaniem była by deaktywacja obiektów poza zasięgiem obrazu, ale wtedy one by się nie obracały. Czy jest więc jakiś inny sposób na obracanie obrazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Jeżeli sprita bohatera masz skierowanego w prawo to: GML view_angle[0] = -image_angle+90; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 ok dzięki działa :thumbsup:A co zrobić żeby obrócił się cały obraz oprócz jednego obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 obiektowi którego nie chcesz obracać daj: GML image_angle = -view_angle[0]+90; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 jeszcze jeden problem;] otóż zrobiłem tak, że object2.x=mouse_x i if object2.x>object2.xprevious to ekran ma sie obracać. Wyszło jednak tak, że mouse_x kręci się wraz z ekranem i po pewnym czasie przestaje to być "jak przesuwasz myszkę w prawo to obraz się kręci" a zaczyna się na przykład kręcić gdy przesuwasz ją do gy. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 No bo gdy ciągniesz myszkę w góre, kursor w prawo może ci się lekko przesunąć :P . A nie. Chodzi o to, że wraz z obrotem view'a, obraca się też oś x,y obiektu, czy jakby to tam powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 no właśnie o to chodzi ale co z tym zrobić? trzeba będzie liczyć jakieś cosinusy? :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się