TheMarcQ Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 proste: 1.do czego służą? 2.jak działają? 3.jak używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 1. między innymi do tworzenia pocisków wylatujących z lufy a nie z głowy 2.dają współrzędne: lenght (odległości od orgina obiektu) direction(kąt 0 to 12 na zegarze, 90 to 3 itd) 3. https://gmclan.org/up6058_12_3e6655cfde.html ed znaczy się 0 to 3 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 mipo gowno prawda! direction: 0 prawa 90 gora 180 lewo 270 dol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 oj tam pomieszało się :whistling: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 o tych stronach to ja wiem już od... To pierwsze czego się nauczyłem w gm XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Może pomoże: Krótko mówiąc... Masz sobie jakiś trójkąt prostokątny. Przeciwprostokątna (odl na rysunku) to znana długość. Znasz też kąt (a na rysunku). Teraz tymi funkcjami możesz obliczyć x i y, czyli przyprostokątne trójkąta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 też gówno prawda... znamy przyprostokątne i kąt, dzięki którym obliczamy x i y punktu docelowego. NIGDZIE nie wpisujemy, ani nie potrzebujemy przeciwprostokątnej odl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 temat robi się coraz ciekawszy, które w końcu rozwiązanie jest prawdziwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 NIGDZIE nie wpisujemy, ani nie potrzebujemy przeciwprostokątnej odl odl to odległość :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 też gówno prawda... znamy przyprostokątne i kąt, dzięki którym obliczamy x i y punktu docelowego. NIGDZIE nie wpisujemy, ani nie potrzebujemy przeciwprostokątnej odl wat jezeli by bylo jak mowisz to by wystarczylo zrobic x += przyprostokatna_x itd Assassin dobrze gada pro wyprowadzenie dla tardow x / len = cos(alfa) wynika to z podstaw trygonometrii ;) i imba przeksztalcenie x = cos(alfa) * len zobaczmy jak wyglada definicja funkcji lengthdir_x return (cos(argument1*pi/180)*argument0) argument1 - kat argument0 - len skad kat*pi/180? zeby zamienic kat ze stopni na radiany w lengthdir_y jest to samo ale z sinusem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Mentoss gada, a nie ma pojęcia. Rozumiesz już, themarcq ? To się przydaje np. w ruchu top-down, ale nie tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 teraz rozumiem, ale może tak ktoś wytłumaczy jak kod napisać? Jakiś przykład czy coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Jeden z prostszych przykladow: GML draw_set_color(c_black) draw_line_width(x,y,x+lengthdir_x(24,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),y+lengthdir_y(24,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),3) draw_set_color(c_aqua) draw_circle(x,y,16,true) Kod narysuje kulke i lufe, ktora odwraca sie do punktu, w ktorym jest kursor myszki. Zeby jeszcze lepiej zobrazowac funkcje lengthdir_x/y, mozesz wklepac taki kod: GML draw_rectangle(x,y,x+lengthdir_x(150,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),y+lengthdir_y(150,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),true) draw_text(100,100,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)) Latwo pokaze ci, jak zmienia sie wartosc tych funkcji wraz ze zmiana kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 dobra kapuje napisałem takie coś co miało sprawdzać "jak to działa": GML xx=x+lengthdir_x(150,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)) yy=y+lengthdir_y(150,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)) draw_text(x,y,string(yy)) draw_text(x,y+15,string(xx)) instance_create(xx,yy,bull) i wyszło dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się