Skocz do zawartości

Podwójne szybkie wciśnięcie


Hini

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jest następujące:

 

Jak sprawić by obiekt po podwójnym szybkim wciśnięciu klawisza wykonywał inną akcję, niż po wciśnięciu zwykłym. Chodzi mniej więcej o to:

 

klawisz_wciśnięty = skręt

 

kliknięcie w klawisz + klawisz wciśnięty po X czasu = skręt z poślizgiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (create)
licz=false;//liczy czas po jakim można jeszcze użyć bonus (poślizg)

bonus=false;// czy używamy poślizg czy nie

stop_klawisz=false;//

GML (step)
if(keyboard_check_pressed(klawisz)&&!bonus&&!stop_klawisz&&(ewentualnie reszta Twoich założeń))//jeżeli klikamy w klawisz i bonus==0 i stop_klawisz==0...

{

if(!licz)//... i jeżeli klikamy po raz pierwszy

licz=1;//..zacznij liczyć

else if(licz<=3)//...jak po raz drugi i mieścimy się w określonym czasie...

bonus=true;//... rób dodatkowy bajer

}

GML (step)
if(licz<3)//jeżeli licz jest mniejsze od 3

{

licz+=1;//dodaj do licz 1(gdy licz==4, cała funkcja nie będzie już wykonywana)

if(licz==3)//jeżeli licz==3

{

stop_klawisz=true;//zablokuj możliwość ponownego wywoływania akcji poprzez klikanie w klawisz

if(bonus)//jeżeli dwa razy klikaliśmy w klawisz

{

//akcje na bonus

}

else//... a jeżeli raz

{

//akcje bez bonusa

}

}

Po zakończeniu z każdej akcji (po wykonaniu zakrętu), musisz wyzerować zmienne licz, bonus oraz stop_klawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...