Hini Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Pytanie jest następujące: Jak sprawić by obiekt po podwójnym szybkim wciśnięciu klawisza wykonywał inną akcję, niż po wciśnięciu zwykłym. Chodzi mniej więcej o to: klawisz_wciśnięty = skręt kliknięcie w klawisz + klawisz wciśnięty po X czasu = skręt z poślizgiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 GML (create) licz=false;//liczy czas po jakim można jeszcze użyć bonus (poślizg) bonus=false;// czy używamy poślizg czy nie stop_klawisz=false;// GML (step) if(keyboard_check_pressed(klawisz)&&!bonus&&!stop_klawisz&&(ewentualnie reszta Twoich założeń))//jeżeli klikamy w klawisz i bonus==0 i stop_klawisz==0... { if(!licz)//... i jeżeli klikamy po raz pierwszy licz=1;//..zacznij liczyć else if(licz<=3)//...jak po raz drugi i mieścimy się w określonym czasie... bonus=true;//... rób dodatkowy bajer } GML (step) if(licz<3)//jeżeli licz jest mniejsze od 3 { licz+=1;//dodaj do licz 1(gdy licz==4, cała funkcja nie będzie już wykonywana) if(licz==3)//jeżeli licz==3 { stop_klawisz=true;//zablokuj możliwość ponownego wywoływania akcji poprzez klikanie w klawisz if(bonus)//jeżeli dwa razy klikaliśmy w klawisz { //akcje na bonus } else//... a jeżeli raz { //akcje bez bonusa } } Po zakończeniu z każdej akcji (po wykonaniu zakrętu), musisz wyzerować zmienne licz, bonus oraz stop_klawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się