Ignis Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Mój kod nie jest taki dobry jak się wydawał :(. Otóż chciałbym by żołnierz strzelał do najbliższego SSsoldier. Z tym jest problem ale duży mam także... I tu coś poważniejszego- z unikaniem pocisków. Tutaj podsuwam że być może przyda się funkcja switch. Dajmy na to trzy case'y pierwszy to poruszanie się o pare pikseli w prawo, drugi to w lewo a trzeci to stanie w miejscu. A wy? Jakbyście to załatwili? A żeby nie pisać kolejnego tematu- czy jeżeli narysuję path po którym ma się poruszać obiekt (a akurat nie jest tam gdzie się zaczyna) to czy pójdzie do miejsca gdzie ów path się zaczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Ad. 2: Pojawi się na początku tego patha imho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Sprawdzaj czy prosta jaką tworzy tor pocisku koliduje z AABB twojego wroga i ew. podejmuj jakąś czynność typu odsunięcie się w lewo/prawo(albo randomowo, albo policzenie co będzie szybsze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Co do strzelania do najbliższego wroga, id najblizszego zwróci ci funkcja instance_nearest. potem wystarczy nakierowac już pocisk na pozycje obiektu z id zwróconym przez funckje. var unik; unik = choose(0,1,2); switch (unik ) { case 0: hp-=10; break; case 1: x+=10; break; case 2: x-=10; break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Co do strzelania do najbliższego wroga, id najblizszego zwróci ci funkcja instance_nearest. potem wystarczy nakierowac już pocisk na pozycje obiektu z id zwróconym przez funckje. var unik; unik = choose(0,1,2); switch (unik ) { case 0: hp-=10; break; case 1: x+=10; break; case 2: x-=10; break; } Sprytne te uniki, lol. Serio, co to ma być? A co do strzelania do żołnierza to: GML a=instance_nearest(x,y, o_ssoldier); b=instance_create(x,y,o_bullet); b.direction = point_direction(x,y,a.x,a.y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 a bo ja wiem jak on chce unikać tego? czy ma jakies animacje czy co? dlatego GML var unik; unik = choose(0,1,2); switch (unik ) { case 0://tu dostaje hp-=10; break; case 1://unik w prawo x+=10; break; case 2://unik w lewo x-=10; break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Cholera sobie wylosuje czy dostanie czy co. switch (unik ) { case 0://tu dostaje fajny unik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Leci pocisk i ma losować czy obiekt przeskakuje w lewo (nawet jak pocisk leci od lewej?), czy w prawo? Jak masz dawać jakieś gó**o to nie dawaj nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Jaj. Chodzi mi o zwykły unik czyli nawet zwykłe przesunięcie się obiektu o parę pikseli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Jeżeli pociski to solidy, zamień ruch wroga z move_towards_point na mp_potential_step, wrogowie sami będą schodzić z drogi pociskom. ad 2, jeśli w path_start ustawisz absolute na true, zacznie z miejsca gdzie path jest ma początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się