Szeregowiec Pawliński Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Witam. Od niedawna przygotowuję w programie własną wersję pacmana, którego można znaleźć w Examples, a więc bazuję praktycznie na tym, co zostało tam zamieszczone. Problem polega na tym, że chcę stworzyć coś w rodzaju drzwi sterowanych przyciskiem. Kiedy postać uaktywni przycisk, drzwi znikają. Wówczas przycisk zmienia kolor, przez co, umożliwia postaci zamknięcie ich z powrotem (pojawienie się). Przycisk otwierający drzwi udało mi się zrobić jednak, kiedy chcę, aby pojawiła się możliwość odwracająca działanie, to ten przycisk albo jest nieaktywny, albo znika. Zauważyłem, że w wielu tematach, odpowiedzi na różne pytania są podawane w postaci fragmentów kodu. Tworząc dany "Object" posługuję się jedynie symbolami/znaczkami, które oferuje program i właśnie pomoc w podobnej postaci chciałbym uzyskać. Podobnego tematu nie udało mi się znaleźć, więc jeśli już taki istnieje to z góry przepraszam. A za pomoc będę dozgonnie wdzięczny. :) EDIT: Wersja, którą używam to 6.1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Mógłbym ci zrobić przykład,ale tylko kodem.Nie umiem zrobić czegoś takiego na tych jak ty to nazwałeś "symbolach/znaczkach". Chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szeregowiec Pawliński Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Mógłbym ci zrobić przykład,ale tylko kodem. Chcesz? W porządku, tylko powiedz mi, gdzie ten kod mam wstawić. W "Scripts"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Zaraz zrobię ci przykład. Poczekaj chwilę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Taki "znaczek" z kartką papieru z zawiniętym rogiem, Execute Code :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 w create zrób klocek set variable i wpisz drzwi 1 a w otwieraniu drzwi zamiast tego co masz zrób if(taki znak zapytania) i w nim wpisz drzwi = 1 tu i pod tym wstaw bloczek (strzałka w górę)tu wstaw to podczas otwierania ORAZ set variable i tam drzwi = 0(strzałka w dół) klocek else i pod nim wstaw bloczek, a w środku zamykanie i drzwi =1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Zrobiłem przykład.Link:przykład.Przepraszam że tyle to trwało,ale musiałem coś jeszcze załatwić. I niewiedziałem czy chcesz że gdy tylko się zderzy z przyciskiem, czy gdy się z nim zderzy i naciśnie jakiś klawisz to się skasują drzwi,a więc zrobiłem tą drugą wersję. Drzwi otwiera się klawiszem F2, a zamyka F3(to oczywiście można zmienić). W razie jakiś problemów pisz. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szeregowiec Pawliński Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Plik, który podałeś działa na nowszych wersjach. Moja wersja to 6.1. Myślałem, że to nie będzie miało wpływu na rodzaj mojego problemu. W każdym razie, jeżeli chodzi o działanie drzwi, to nie ma znaczenia czy stanie się to po najechaniu na przycisk, czy po zderzeniu i naciśnięciu jakiegoś klawisza. Początkowo zakładałem, że gra będzie polegać na poruszaniu się tylko za pomocą strzałek, ale jeśli napisałeś taki przykład, to również chętnie go wykorzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Jeżeli przykład się przyda to się bardzo ciesze. W razie problemów pisz. A czemu masz jeszcze Game Makera 6.1 ? Masz wersje Pro i dlatego nie chcesz się przesiąść na 8 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szeregowiec Pawliński Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Pobrałem starszą z tej racji, że już kiedyś ją miałem. W sumie nastawiałem się na zrobienie jednej gry dla własnego użytku, a skoro było to możliwe w 6.1, to uznałem, że 8 do niczego nowego mi się nie przyda. EDIT: A gdybym chciał, żeby ta funkcja działała tylko po najechaniu na przycisk, to zamiast "keyboard_check ( vk_klawisz )" co powinienem wstawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Ale po najechaniu myszą czy gdy się zderzy z nim bohater ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szeregowiec Pawliński Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Ale po najechaniu myszą czy gdy się zderzy z nim bohater ?Chodzi mi o bohatera. Poza tym, wszystko działa tak, jak chciałem. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się