Skocz do zawartości

Bungee(NIE NA LIGE)


ALT

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić by lina(używam tej która już jest w Game Makerze(draw_line_width))po rozciągnięciu na daną odległość wróciła jak bungee,myślałem o sprawdzaniu dystansu od punktu rzaczepienia liny(o gracza) do punktu zaczepienia liny2(lina jest przymocowana do ziemi),ale nie bo za dużo pixeli,nie jasno???,schemat(to nie jest na lige 24):

 

schemat.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie bandżi czy coś chyba.

tak,chodzi mi o taki efekt; skacze z przyczepioną liną,gdy lina naciągnie się na daną odległość,zmniejsza szybkość spadania przez ułamek sekundy,i jak od trampoliny,obija się,znalazłem przykład,ale w nim dopiero po wycelowaniu i wciśnięciu prawego przyciska myszki lina zostaje wystrzelona,można prosić o jego przeróbkę :] ten przykład z gm comunity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o efekt bunngee z wormsów?

jeżeli w wormsach jest coś takiego :

 

skacze z przyczepioną liną,gdy lina naciągnie się na daną odległość,zmniejsza szybkość spadania przez ułamek sekundy,i jak od trampoliny,obija się,

 

to tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... mogłoby to wyglądać w ten sposób, nie jestem pewien czy o to Ci chodzi, w efekcie nie wróci na platformę tylko trzaśnie głową w spód platformy :D ... jest tylko jeden problem. Będziesz to musiał zrobić w klockach, jest pewien klocek, który jest niezastąpiony, mianowicie: action_move2.GIF

 

Opis zmiennych
punkt_1_x = współrzędnie X zaczepienia liny do platformy
punkt_1_y = współrzędnie Y zaczepienia liny do platformy
punkt_2_x = współrzędnie X zaczepienia liny do gracza
punkt_2_y = współrzędnie Y zaczepienia liny do gracza
bungee_spr = sprężystość liny (0 = sztywna, nieskończoność - nieskończenie rozciągliwa)
UWAGA: bungee_spr != 0
bungee_len = długość liny nierozciągniętej

Uzupełnienie klocka:
speed = max(0,point_distance(punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y)-bungee_len) / bungee_spr
direction = point_direction(punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y)
relative = true

 

Dlaczego klocek jest niezastąpiony? Zaznaczając relative, klocek ten tworzy wypadkową dwóch prędkości: obecnej i dodawanej i wprowadza tą wypadkową, dzięki czemu ruch jest płynniejszy i bardziej bezwładny. Próbowałem kiedyś stworzyć funkcję zastępującą klocek, ale się nie udało, może ktoś z forum miał więcej szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle napisałem w poprzednim poście, jest funkcja, która zastępuje klocek, tylko o niej nie wiedziałem (nie miał okazji użyć). Jest to często w tym przykładzie spotykane motion_add. Czyli kod (samego przyciągania przez bungee) powinien wyglądać tak:

GML
motion_add(point_direction(punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y),

max(0,point_distance (punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y)-bungee_len) / bungee_spr)

Opisy z poprzedniego postu.

A tak na serio: Nie umiem tak dobrze angielskiego jak tam w przykładzie, dlatego poprawka kodu byłaby o wiele trudniejsza, niż jakby to było po polsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...