ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Jak zrobić by lina(używam tej która już jest w Game Makerze(draw_line_width))po rozciągnięciu na daną odległość wróciła jak bungee,myślałem o sprawdzaniu dystansu od punktu rzaczepienia liny(o gracza) do punktu zaczepienia liny2(lina jest przymocowana do ziemi),ale nie bo za dużo pixeli,nie jasno???,schemat(to nie jest na lige 24): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 ale jaki ma sens takie cos pokaz mi jak to dziala w rlu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Mu chodzi chyba o fizykę, takie bandżi czy coś chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 ale lina z bungee sie nie skurczy nagle i nie wroci ktos na platforme chyba ze to bumerang-bangee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 chyba że to gumowa lina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 takie bandżi czy coś chyba. tak,chodzi mi o taki efekt; skacze z przyczepioną liną,gdy lina naciągnie się na daną odległość,zmniejsza szybkość spadania przez ułamek sekundy,i jak od trampoliny,obija się,znalazłem przykład,ale w nim dopiero po wycelowaniu i wciśnięciu prawego przyciska myszki lina zostaje wystrzelona,można prosić o jego przeróbkę :] ten przykład z gm comunity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 chyba że to gumowa lina Lina bungee jest z gumy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 chodzi o efekt bunngee z wormsów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 nie, z gry CoPocoNaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 chodzi o efekt bunngee z wormsów? jeżeli w wormsach jest coś takiego : skacze z przyczepioną liną,gdy lina naciągnie się na daną odległość,zmniejsza szybkość spadania przez ułamek sekundy,i jak od trampoliny,obija się, to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Hmmm... mogłoby to wyglądać w ten sposób, nie jestem pewien czy o to Ci chodzi, w efekcie nie wróci na platformę tylko trzaśnie głową w spód platformy :D ... jest tylko jeden problem. Będziesz to musiał zrobić w klockach, jest pewien klocek, który jest niezastąpiony, mianowicie: Opis zmiennych punkt_1_x = współrzędnie X zaczepienia liny do platformy punkt_1_y = współrzędnie Y zaczepienia liny do platformy punkt_2_x = współrzędnie X zaczepienia liny do gracza punkt_2_y = współrzędnie Y zaczepienia liny do gracza bungee_spr = sprężystość liny (0 = sztywna, nieskończoność - nieskończenie rozciągliwa) UWAGA: bungee_spr != 0 bungee_len = długość liny nierozciągniętej Uzupełnienie klocka: speed = max(0,point_distance(punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y)-bungee_len) / bungee_spr direction = point_direction(punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y) relative = true Dlaczego klocek jest niezastąpiony? Zaznaczając relative, klocek ten tworzy wypadkową dwóch prędkości: obecnej i dodawanej i wprowadza tą wypadkową, dzięki czemu ruch jest płynniejszy i bardziej bezwładny. Próbowałem kiedyś stworzyć funkcję zastępującą klocek, ale się nie udało, może ktoś z forum miał więcej szczęścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Errr....pogubiłem się i prosił bym o PRZEROBIENIE tego przykładu do którego dałem link; link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Źle napisałem w poprzednim poście, jest funkcja, która zastępuje klocek, tylko o niej nie wiedziałem (nie miał okazji użyć). Jest to często w tym przykładzie spotykane motion_add. Czyli kod (samego przyciągania przez bungee) powinien wyglądać tak: GML motion_add(point_direction(punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y), max(0,point_distance (punkt_2_x,punkt_2_y,punkt_1_x,punkt_1_y)-bungee_len) / bungee_spr) Opisy z poprzedniego postu. A tak na serio: Nie umiem tak dobrze angielskiego jak tam w przykładzie, dlatego poprawka kodu byłaby o wiele trudniejsza, niż jakby to było po polsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 ok,tylko gdzie to wrzucić,do obj_bungee???? I OSTATNI RAZ POWTARZAM,JEŻELI TEN KOD NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ PROSZĘ O PRZEROBIENIE tego przykładu do którego dałem link!!! NOT WORK :wacko: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 do stepa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Wypadkowa wektorów to nie jest magia niezastąpionego klocka :o . Nawet sam mógłbyś to liczyć bez gotowej funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 nie działa i bardzo proszę o PRZEROBIENIE tego przykładu do którego dałem link ; link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 To nawet nie twój przykład... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 i co z tego??? :frusty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 bo to przykład nie jego gra sam pisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się