Muchaszewski Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Witam. Mam dłuuuugggiiii kod. Tylko proszę nie przerażajcie się nim, cały wygląda tak samo pomimo tego że jest długi. GML col32_1 = collision_rectangle(x+33,y+1,x+63,y+31,o_Player_Show,true,true) col32_2 = collision_rectangle(x+65,y+1,x+95,y+31,o_Player_Show,true,true) col32_3 = collision_rectangle(x+97,y+1,x+127,y+31,o_Player_Show,true,true) col32_4 = collision_rectangle(x+129,y+1,x+159,y+31,o_Player_Show,true,true) col64_1 = collision_rectangle(x+32,y+32,x+64,y+64,o_Player_Show,true,true) col64_2 = collision_rectangle(x+64,y+64,x+96,y+96,o_Player_Show,true,true) col64_3 = collision_rectangle(x+96,y+96,x+128,y+128,o_Player_Show,true,true) col64_4 = collision_rectangle(x+128,y+128,x+160,y+160,o_Player_Show,true,true) col94_1 = collision_rectangle(x,y+32,x+32,y+64,o_Player_Show,true,true) col94_2 = collision_rectangle(x,y+64,x+32,y+96,o_Player_Show,true,true) col94_3 = collision_rectangle(x,y+96,x+32,y+128,o_Player_Show,true,true) col94_4 = collision_rectangle(x,y+128,x+32,y+160,o_Player_Show,true,true) col88_1 = collision_rectangle(x+32,y,x+64,y-32,o_Player_Show,true,true) col88_2 = collision_rectangle(x+64,y-32,x+96,y-64,o_Player_Show,true,true) col88_3 = collision_rectangle(x+96,y-64,x+128,y-96,o_Player_Show,true,true) col88_4 = collision_rectangle(x+128,y-96,x+160,y-128,o_Player_Show,true,true) if col32_1 > 100000 && col32_2 > 100000 && col32_3 > 100000 && col32_4 > 100000 if col32_1.sprite = sprite && col32_2.sprite = sprite && col32_3.sprite = sprite && col32_4.sprite = sprite {show_message('Win1'); game_restart();} if col64_1 > 100000 && col64_2 > 100000 && col64_3 > 100000 && col64_4 > 100000 if col64_1.sprite = sprite && col64_2.sprite = sprite && col64_3.sprite = sprite && col64_4.sprite = sprite {show_message('Win2'); game_restart();} if col94_1 > 100000 && col94_2 > 100000 && col94_3 > 100000 && col94_4 > 100000 if col94_1.sprite = sprite && col94_2.sprite = sprite && col94_3.sprite = sprite && col94_4.sprite = sprite {show_message('Win3'); game_restart();} if col88_1 > 100000 && col88_2 > 100000 && col88_3 > 100000 && col88_4 > 100000 if col88_1.sprite = sprite && col88_2.sprite = sprite && col88_3.sprite = sprite && col88_4.sprite = sprite {show_message('Win4'); game_restart();} I teraz moje pytanie. Gdy mam ułożenie obiektów o_Player_Show w ułożeniu poniżej znajduje warunek1 dotyczący col32 |1|0|0|0|0| |0|2|1|1|1| |0|2|2|0|0| 0 - oznacza puste pole, nie ma żadnego obiektu 1 - oznacza pierwszy obrazek 2 - oznacza drugi obrazek Jeszcze spróbuje sprawdzić który z nich to inicjuje, ale nic nie obiecuje. Co do linijki pierwszej GML col32_1 = collision_rectangle(x+32,y,x+64,y+32,o_Player_Show,true,true) col32_2 = collision_rectangle(x+64,y,x+96,y+32,o_Player_Show,true,true) col32_3 = collision_rectangle(x+96,y,x+128,y+32,o_Player_Show,true,true) col32_4 = collision_rectangle(x+128,y,x+160,y+32,o_Player_Show,true,true) Tak też prubowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 nie wiem z czym masz ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 |1|0|0|0|0| |0|2|1|1|1| |0|2|2|0|0| Mam takie ułożenie obiektów o_Player_Show na planszy. Oznaczone z numerem 1 to obiekty o spricie s_Fire a te z numerem 2 to s_Cross. Z numerem 0 to puste pole. Z warunków powyżej wynika że w rzędzie ma wystąpić 5 takich samych obiektów, o takich samych spritach, lecz coś jest źle i znajduje warunek 1 GML if col32_1 > 100000 && col32_2 > 100000 && col32_3 > 100000 && col32_4 > 100000 if col32_1.sprite = sprite && col32_2.sprite = sprite && col32_3.sprite = sprite && col32_4.sprite = sprite {show_message('Win1'); game_restart();} Wynika z tego warunku że od lewej do prawej ma znaleźć 4 takie same obiekty. Prawdopodobną przyczyną jest że pierwszy obiekt znajduje 4 takie same linie poniżej. Jeśli czegoś nie rozumiecie to sory ale trochę rozkojarzony jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Ale jakiś błąd wyskakuje czy kod nie spełnia twoich oczekiwań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się