ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Mam object bohater i karaluch. Jeśli dystans do karalucha jest mniejszy niż 3 to atakuj=1. Jeśli atakuj=1 i naciskam lewy przycisk myszy, karaluch.hp-=10. Teraz mogę zaatakować jedynie po 5 sekundach... Jak to zrobić? I jak zrobić, że gdy atakuje postać ma inną animację? Np. ataku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Teraz mogę zaatakować jedynie po 5 sekundach... Jak to zrobić? Alarm. Ustawiasz sobie go na: " 5*room_speed " (5 sekund to wynosi hjehje). I dopóki nie dojdzie do -1 czy tam 0 (o tym już było :S ), to nie możesz atakować. I jak zrobić, że gdy atakuje postać ma inną animację? Np. ataku? Jeśli jest jakaś tam zwykła animacja + ty atakujesz --> zmień animację na tą z atakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 A może wszystko od początku? Bawiłem się alarmami, i nic... coś nie działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 GML if alarm[666]=0 if //chcesz atakowac i atakujesz no bo mozesz { //atakujesz GZ alarm[666]=5*room_speed sprite_index=ATAAAAK } GML if alarm[666]>0 alarm[666]-=1 Jak nie masz nic w evencie alarmu, to odejmujesz ręcznie. I w animation end (taki event): GML if sprite_index=ATAAAAK sprite_index=NORMAL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 A jaka jest w GMLu komenda na naciśnięcie lewego przycisku myszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 GML mouse_check_button mouse_check_button_pressed mouse_check_button_released mb_any, mb_none, mb_left, mb_middle, mb_right Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 GML if alarm[1]=0 if mouse_check_button(mb_left) if distance_to_object(karaluch) < 3 { karaluch.hp-=10 alarm[1]=5*room_speed } Tak? Bo coś cały czas mi nie działa ;/ Na razie chcę zrobić bez animacji :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 W create: GML alarm[1]=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Raczej: GML if alarm[1]<=1 && mouse_check_button_pressed(mb_left) && distance_to_object(karaluch)=<3 { karaluch.hp-=10 alarm[1]=5*room_speed } Ale zrobiłbym tak: Create: GML czas_czekania=5*room_speed Step: GML czas_czekania-=1 if czas_czekania<=1 && mouse_check_button_pressed(mb_left) && distance_to_object(karaluch)=<3 { karaluch.hp-=10 czas_czekania=5*room_speed } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Mam jeszcze inny problem :/ Zrobiłem już wszystko i wszystko działa :P Tylko... gdy dodam więcej niż jednego karalucha na mape... To gdy zabije jednego wszystkie są martwe :/ Jak to rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Pokaż najpierw jak to zawiązałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Yyy... Mam wysłać cały projekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Po prostu dałeś to u bohatera karaluch.hp-=10 jak w moim przykładzie Zrób tak że robak sprawdza czy jest dostatecznie blisko, i czy wojownik atakuje Jeżeli te dwie funkcje są prawidłowe zabiera dla danego robaka hp. Nie używaj żadnych global ani "nazwa obiektu karalucha"-=10. W EDIT dam poprawiony kod z wytłumaczeniem. ^_^ Edit: U bohatera(create): GML czas_czekania=5*room_speed U bohatera(Step): GML czas_czekania-=1 U karalucha(Step) GML if bohater.czas_czekania<=1 && mouse_check_button_pressed(mb_left) && distance_to_object(bohater)=<3 { hp-=10 bohater.czas_czekania=5*room_speed } Jeżeli masz jeszcze jakieś problemy z tym lub czymkolwiek pisz na PW. A jeżeli jeszcze z tym jest coś nie tak to wyślij na PW projekt (gra.gmk) lub jego część do poprawy. Nie bój się nie ukradnę i tak mam swój. :lol: :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 GML instance_nearest(x,y,karaluch).hp-=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 To wtedy jak karaluch będzie nawet o kilometry dalej zabierze mu życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Wykroiłem trochę rzeczy z projektu i zaraz Ci wyśle, bluks. Na razie i tak tam nic nie ma :P Mam nadzieje, że pomożesz mi jakoś to naprawić, i mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie. Karaluch ma w draw wyświetlanie HP, ale jak jest kilka karaluchów to to hp, wcale się nie wyświetla :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 A to już proste. Zaraz napiszę albo dam w pliku. Tylko na chwilę gdzieś wyskoczę będę za max 3 minuty. EDIT: Jestem i biorę się do roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 GML instance_nearest(x,y,karaluch).hp-=10 To wtedy jak karaluch będzie nawet o kilometry dalej zabierze mu życie. Ale ale ale ależ NIE. GML if bohater.czas_czekania<=1 && mouse_check_button_pressed(mb_left) && distance_to_object(bohater)=<3 GML distance_to_object(bohater)=<3 A właśnie dlatego nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Jak jest jeden to się wyświetla, a jak kilka to u żadnego? Robiłem podobne coś mogę ci wysłać cały projekt(trochę niedopracowany graficznie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się