Shumix Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Mam pytanie: jak najwydajniej zrobić pociski w grze mmo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 po stronie gracza jest wydajniej, po stronie servera jest bezpieczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 a ja bym chciał się podpiąć pod temat i zapytać jak można zrobić tworzenie pocisków przez server na 39dll? męczyłem się i nic ;/ umiem tylko zrobić 2 graczy aby się widzieli nawzajem a to za mało raczej ;) Nie chodzi mi o kod chyab ze to bedzie konieczne... po prostu nie wiem kiedy server ma tworzyc pocisk, co wysylac, co ma wsylac pocisk itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 W cliencie tworzysz pocisk, wysyłasz pakiet do serwera o tym, że pocisk jest stworzony, potem na drugim kliencie odbierasz ten pakiet i tworzysz pocisk na tej samej pozycji, o tym samym kącie i prędkości. (może wtedy lecieć z opóźnieniem, ale ten sposób jest dość wydajny.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 na serwa wysylasz komunikat ze tworzysz pocisk na danej pozycj o danym kierunku i predkoscii, serwer ta sama wiadomosc wysyla innym graczom - nic trudnego przeciez :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Niech każdy pakiet w pierwszej informacji wysyła cyfre która jest ID czym ma być wysłana wiadomość. Wtedy jakąś określoną cyfrę będziesz mógł dać strzeleniu. W następnych 3 informacjach wysłanego pakietu będzie x i y gracza oraz jego kierunek. Na podstawie tego infa zostanie stworzony nabój. Potem tylko wystarczy zrobić, żeby nabój wysyłał pakiety o sobie do graczy jeżeli global.host=true(jeżeli na zasadzie tej zmiennej działa Twoja gra). W ten sposób tylko host będzie wysyłać info o aktualnej pozycji. Żeby gracz nie musiał tworzyć miliona nabojów i coby nie było cudownego rozmnożenia to po otrzymaniu każdego pakietu powinny być usuwane "stare" naboje i rysowane nowe. Klientowi wystarczy samo rysowanie, bo obiektami zarządzać będzie serwer. Edit: Kuźwa, psychciu : * Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Niech każdy pakiet w pierwszej informacji wysyła cyfre która jest ID czym ma być wysłana wiadomość. Wtedy jakąś określoną cyfrę będziesz mógł dać strzeleniu. W następnych 3 informacjach wysłanego pakietu będzie x i y gracza oraz jego kierunek. Na podstawie tego infa zostanie stworzony nabój. Potem tylko wystarczy zrobić, żeby nabój wysyłał pakiety o sobie do graczy jeżeli global.host=true(jeżeli na zasadzie tej zmiennej działa Twoja gra). W ten sposób tylko host będzie wysyłać info o aktualnej pozycji. Żeby gracz nie musiał tworzyć miliona nabojów i coby nie było cudownego rozmnożenia to po otrzymaniu każdego pakietu powinny być usuwane "stare" naboje i rysowane nowe. Klientowi wystarczy samo rysowanie, bo obiektami zarządzać będzie serwer. Edit: Kuźwa, psychciu : * Mu chodziło o serwer a nie o gracza-hosta :P (choć w sumie i tak to będzie działać :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 a jezeli chciałbym zrobić kolizje z pociskiem? to czy musiałbym to sprawdzać na serverze czy u każdego klienta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 co macie na myśli mówiąc pakieciki? GML mplay_message_send(player,id,val)-to? (za długo trwa)-edit ja robiłem to z mplay_data_write(ind,val) i mplay_data_read(ind), ale musze robic oddzielne id na każdego, ale chciałbym również w pocisku mieć zawarte moc pocisku szybkość itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 tak w ogóle to chciałbym aby znalazła się osoba która zna się jakoś na 39dll i mogła by mi konsultować i pomagać np. przez gg albo jakieś inne tam swoje czaty :) Do 39dll nie ma dokumentacji, tutki są tylko o wysylaniu typu host-join, kazdy tut wysyla inaczej i robi inaczej, tuty o server-client to wersje gm6 servera i gm6 clienta nawet bez komentarzy :( ciężko coś zkumać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 swojego czasu robiłem przykład online na 39dll, przestudiowałem też winsock na którym on działa i chętnie pomogę, tyle że od 8 do 15 w pracy, a potem to zalezy czy dorwe internet gdzies. Kontakt wiesz gdzie znalesc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 mam jeszcze jedną sprawę. zacząłem robić grę od nowa, wszystko dzieje się na serverze . trzymając klawisz, client wysyła mnóstwo pakiecików(co spowalnia) a chciałbym, żeby można było tak chodzić na razie zrobiłem pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się