Skocz do zawartości

Wczytywanie muzyki z pliku.


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z którym nie moge sobie poradzić.

 

Mam taki kod na wczytywanie plików muzycznych do gry:

 

CREATE:

GML
music1=sound_add('Music\song01.mp3',0,true)

music2=sound_add('Music\song02.mp3',0,true)

music3=sound_add('Music\song03.mp3',0,true)

music4=sound_add('Music\song04.mp3',0,true)

 

sound_play(choose(music1,music2,music3,music4))

 

STEP:

 

GML
if (!sound_isplaying(music1) and !sound_isplaying(music2) and !sound_isplaying(music3) and !sound_isplaying(music4))

{

sound_play(choose(music1,music2,music3,music4))

}

 

 

A tu rodzi się moje pytanie jak zrobić by nie wywalało błędu gdy w katalogu "Music\" nie ma któregoś utworu (song01,song02...)?

Chodzi tu o warunek ale nie wiem jak go sformułować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to że przy "music=sound_add("muzyka.mp3")" wywali błąd bo nie ma pliku i nie będzie miał co załadowac do zmiennej. jak sprawdzać zawartośc katalogu ?

 

 

EDIT:

 

A nie mój błąd sorry.

 

źle warunek robiłem już wszystko gitara.

 

 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...