Lordis Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Witam! Mam problem z którym nie moge sobie poradzić. Mam taki kod na wczytywanie plików muzycznych do gry: CREATE: GML music1=sound_add('Music\song01.mp3',0,true) music2=sound_add('Music\song02.mp3',0,true) music3=sound_add('Music\song03.mp3',0,true) music4=sound_add('Music\song04.mp3',0,true) sound_play(choose(music1,music2,music3,music4)) STEP: GML if (!sound_isplaying(music1) and !sound_isplaying(music2) and !sound_isplaying(music3) and !sound_isplaying(music4)) { sound_play(choose(music1,music2,music3,music4)) } A tu rodzi się moje pytanie jak zrobić by nie wywalało błędu gdy w katalogu "Music\" nie ma któregoś utworu (song01,song02...)? Chodzi tu o warunek ale nie wiem jak go sformułować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 music=sound_add("muzyka.mp3") if !music { show_message("no nie ma pliku, ziomuś!") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 if (!music) { //tu wywala error } else { //a tu nie } kod z c++ ale tu powinien też działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Właśnie chodzi o to że przy "music=sound_add("muzyka.mp3")" wywali błąd bo nie ma pliku i nie będzie miał co załadowac do zmiennej. jak sprawdzać zawartośc katalogu ? EDIT: A nie mój błąd sorry. źle warunek robiłem już wszystko gitara. Dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 no właśnie nie będzie miał co załadowac do zmiennej o to chodzi a błąd nie wywali, sprawdziłem (gm8) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się