Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Jak zrobić by przeciwnik chodzący w te i spowrotem gdy dojdzie do końca ścieżki (do przepaści) żeby zawracał i gdy dojdzie do końca z drugiej strony żeby znów zawracał i tak w kółko? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Jak zrobić by przeciwnik chodzący w te i spowrotem gdy dojdzie do końca ścieżki (do przepaści) żeby zawracał i gdy dojdzie do końca z drugiej strony żeby znów zawracał i tak w kółko? :P wydaje mi sie, że można zrobić niewidoczne obiekty od których on sie będzie obijał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Myślałem nad tym ale to nie ma sensu... takich przeciwników na poziomie była by dużo więc ścianek niewidzialnych 2 razy więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Skorzystaj z PATHów :] czyli wzoru drogi, po której ma się poruszać obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 No ten pomysł z pathami to ju zupełnie jest bez sensu... Sory ale przeciwników ma być kilkanaście i nie będą chodzić po ścieżkach o tej samej długości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 To zrób kilka patchów o kilku dlugosciach. 200 post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 I kilkaoddzielnych objektów przeciwników wyglądających i robiących to samo i niczym się nie różniących poza długością patha? No comment... Nie ma nic co wykrywało by czy przed przeciwnikiem jest ścieżka czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 A niemożna zrobić aby wróg przy czymś się odbił ?? tak po prostu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 To może w zrob tak jeżeli obiekt dojdze do jakiejs pozycji(x,y)to niech idzie zpowrotem.Daj to w STEP i powinno działać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 To zrób każdemu obiektowi oddzielny path. Ew możesz jeszcze zrobić sobie funkcję, która będzie kierowała obiekt według ścieżki - innego obiektu :] Zależy jak bardzo skomplikowaną drogę planujesz dla obiektu, czyli czy będą zakręty, przyśpieszenia, postoje itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 O odbijaniu się już mówiłem, a o zmierzaniu do pozycji to mówiłem że wszyscy wrogowie tego typu stoją na ścieżce o RÓŻNYCH długościach... Potrzeba czegoś co wykrywa czy trochę przed nogami przeciwnika jest grunt droga tylko w prawo do końca ścieśżki i spowrotem w lewo i tak w kółko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 A nie lepiej zrobić by gościu odbijał się od przepaści? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 To jest bardzo dobry pomysł tyle że da się zrobić by odbijał się od czegoś co jest niczym? Od czegoś co jest pustką a nie rzadnym objektem? Od przepaści? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 No da sie zrobić objekt bez sprita ale wtedy nie bedziesz wiedzieć gdzie to stoi ale ja myślałem że przepaść to osobny objekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Ech Nie może być odbijania od objektów. Potrzeba czegoś w stylu: Jeśli kilka pikseli przed/pod przeciwnikiem nie ma ścieżki { przeciwnik zawraca } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Po pierwsze pomysł z pathami jest nie tego ... Po co robić kilka takich samych obiektów jak wystarczą 2,3 linijki kodu ? Można to nawet na klockach zrobić. I platyna bardzo dobrze naprowadza - jest to możliwe i są to podstawowe funkcje w GM. Można na przykład użyć place_free() ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 A jak masz tą scieszke zrobioną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Ścieżka jest platformą i przeciwnik ma zawracać przy przepaści ... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 zawsze możesz zrobić edytor do swojej gry i zamiast robić tysiące obiektów enemisów (tylko odrobinę różniących się od siebie) lub dawał niewidzialne bloczki (do zawracania wroga (choć sam to często stosuje)) pracował byś na id danego enemisa ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 zawsze możesz zrobić edytor do swojej gry i zamiast robić tysiące obiektów enemisów (tylko odrobinę różniących się od siebie) lub dawał niewidzialne bloczki (do zawracania wroga (choć sam to często stosuje)) pracował byś na id danego enemisa ^^ Chyba zbyt pracochłonne ^^" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Gooman dobrze mówi :) Ale jak tej funkcji place_free użyć? By było dobrze? Ona chyba zwraca true jeśli w podanych x,y jest jakiś objekt więc chyba trzeba zrobić: not place_free(x,y+1) { instrukcje zawracania } I wtedy jeśli nic nie bedzie pod wrogiem to zawróci, ale z drugiej strony jeśli nic nie bedzie pod wrogiem to spadnie... Tak myśle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Udało mi się to zrobić funkcją place_free() :) bye :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 23 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 if ( !place_free( x,y+vspeed+1 ) ) if ( place_free( x+hspeed+sprite_width*sign(hspeed),y+vspeed+1 ) ) hspeed = hspeed * -1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się