Skocz do zawartości

Inteligentny wróg


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić by przeciwnik chodzący w te i spowrotem gdy dojdzie do końca ścieżki (do przepaści) żeby zawracał i gdy dojdzie do końca z drugiej strony żeby znów zawracał i tak w kółko? :P

wydaje mi sie, że można zrobić niewidoczne obiekty od których on sie będzie obijał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kilkaoddzielnych objektów przeciwników wyglądających i robiących to samo i niczym się nie różniących poza długością patha?

No comment...

Nie ma nic co wykrywało by czy przed przeciwnikiem jest ścieżka czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób każdemu obiektowi oddzielny path. Ew możesz jeszcze zrobić sobie funkcję, która będzie kierowała obiekt według ścieżki - innego obiektu :] Zależy jak bardzo skomplikowaną drogę planujesz dla obiektu, czyli czy będą zakręty, przyśpieszenia, postoje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O odbijaniu się już mówiłem, a o zmierzaniu do pozycji to mówiłem że wszyscy wrogowie tego typu stoją na ścieżce o RÓŻNYCH długościach...

 

Potrzeba czegoś co wykrywa czy trochę przed nogami przeciwnika jest grunt

 

droga tylko w prawo do końca ścieśżki i spowrotem w lewo i tak w kółko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pomysł z pathami jest nie tego ... Po co robić kilka takich samych obiektów jak wystarczą 2,3 linijki kodu ? Można to nawet na klockach zrobić.

I platyna bardzo dobrze naprowadza - jest to możliwe i są to podstawowe funkcje w GM.

Można na przykład użyć place_free() ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze możesz zrobić edytor do swojej gry i zamiast robić tysiące obiektów enemisów (tylko odrobinę różniących się od siebie) lub dawał niewidzialne bloczki (do zawracania wroga (choć sam to często stosuje)) pracował byś na id danego enemisa ^^

 

Chyba zbyt pracochłonne ^^"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gooman dobrze mówi :) Ale jak tej funkcji place_free użyć? By było dobrze?

Ona chyba zwraca true jeśli w podanych x,y jest jakiś objekt więc chyba trzeba zrobić:

 

not place_free(x,y+1)

{

instrukcje zawracania

}

 

I wtedy jeśli nic nie bedzie pod wrogiem to zawróci, ale z drugiej strony jeśli nic nie bedzie pod wrogiem to spadnie... Tak myśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...