Skocz do zawartości

Różnica między Room Start a Create


Mamy zmienną "global.przyklad" i 2 obiekty. W roomie 1 ma ID 100001 a drugi 100002. Obiekt 1 potrzebuje zmiennej z obiektu 2.  

5 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W pierwszym obiekcie kod sprawdzający ma się odbywać

    • W Create
      1
    • W Room Start
      2
    • Żadne
      1
    • Niewiem
      1
  2. 2. A drugi obiekt ma stworzyć tą zmienną w:

    • W Create
      3
    • W Room Start
      1
    • Żadne
      0
    • Niewiem
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie czysto teoretyczne.

Mamy zmienną "global.przyklad" i 2 obiekty. W roomie 1 ma ID 100001 a drugi 100002 (To raczej oczywiste :jezor: ). Obiekt 1 potrzebuje zmiennej z obiektu 2. W pierwszym obiekcie kod sprawdzający ma się odbywać

A: W Create

B: W Room Start

C: Żadne

A drugi obiekt ma stworzyć tą zmienną w:

A: W Create

B: W Room Start

C: Żadne

:boxed: :blink:

Co zrobić żeby nie było błędu. Może zrobić to innym wywoływaczem. Step, Begin Step, End Step, Alarm... i inne trwające nie wchodzą w grę. A i Game Start też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj usunąć obiekt ..0001 i dodać go dopiero po dodaniu tego drugiego, który teraz ma być pierwszy

Masz racje. Tak będzie dobrze, tylko w tym przypadku. Przyjmijmy coś innego, bardziej skomplikowanego.

GML
//Objekt 1

global.kolor1 = choose(c_white,c_black,c_gray)

if global.kolor2 = global.kolor1

{global.kolor1 = choose(c_white,c_black,c_gray)}

//Obiekt 2

global.kolor2 = choose(c_white,c_black,c_gray)

if global.kolor1 = global.kolor2

{global.kolor2 = choose(c_white,c_black,c_gray)}

Załóżmy że ten kod jest dobrze (pomimo że nie jest :D)

Chodzi mi mniej więcej o to że jak w 1 obiekcje wylosuje taki sam kolor jak w 2 to żeby oba zaczęły losowanie na nowo. Jeśli chcecie sobie bardziej zagmatwać to dodajcie podobnie z 4 takie obiekty. Wtedy na pewno przestawianie nic nie da. Każdą cz. tego kodu możecie przestawić gdzie chcecie, tylko tyle żeby nie było błędu xD Warunek nie może być w End Step i Alarm, dlaczego?? Bo nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro zmienne i tak są globalne to po co definiować je w konkretnym obiekcie, możesz dać jeden kod losujący dwie globalne np w room_start / game_start.

 

GML
global.kolor1 = 0;

global.kolor2 = 0;

 

while( global.kolor1 == global.kolor2 )

{

global.kolor1 = choose( c_white, c_black, c_gray );

global.kolor2 = choose( c_white, c_black, c_gray );

}

nie ma znaczenia gdzie masz ten kod.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...