Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Tworzę grę platformową 2d w game maker 8 lite. 1.Chcę zrobić tak aby kolo mi skakał bo narazie mam połowę skoku skacze leci i leci i se odleciał no to mi chodzi aby spadł spowrotem na ziemie. 2.Czy dało by się np.jakoś powiększyć room albo żeby kamera przesuwała się w prawo coś jak w mario. 3.I jeszcze w grze mam zamiar zrobić helikopter który strzela w postać jak to zrobić??? Bo to są chyba podstawy a jak tego umieć nie będe to prawie żadna gra mi niewypali...:(:(:(:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 1. Jest grawitacja? Patrz zmienna gravity. 2. Tak, przejdź do rooma i zakładka settings, parametry width, height. 3. Dodać nowy obiekt, nadać sprita... no po prostu. W zdarzeniach przytrzymania strzałek odpowiednio dodajesz zmianę pozycji w danym kierunku i powiedzmy po naciśnięciu spacji stworzenie obiektu pocisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Jest teraz pójdzie łatwiej zrobiłem parametry pokoju i strzał tylko coś z tą grawitacją nie idzie znaczy się faktycznie nie dodalem gravity ale jak już je dałem to on leci mocno w duł w gravity ustawiłem tylko na 1 i gdy spada po dotknięciu kamienia ma się zmenić w postać stojącą ale ona też leci w duł i wogule gdy dotyka kamienia to on tak jakoś skacze dziwnie co tam zrobić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 To jest tak, gdy postać gracza ma coś pod sobą, gravity=0, gdy nie ma, gravity=1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Jest już mi się tak nie trzęsie ale gdy skacze np.w prawo to on mi tak szybko odlatuje gdzieś w prawo tylko w prawo nawet gdy chce skoczyć w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 łap! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ej a jak zrobić żeby kamera za kolesiem chodziła??? Bo im większy room tym mniejsza postać mi się robi.A chce żeby ta kamera za nim chodziła bo narazie to mam tak że musze dawać next room...:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ustaw viewa i przypisz do niego obiekt gracza. Zakładka views w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 GML view_object[0]=kolo; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 No dobra ale ja mam też tak że jak on sie obraca w lewo to zamienia się automatycznie w kolesia odwróconego w lewą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Zmieniasz po prostu na sprite z animacją ruchu w lewo za pomocą sprite_index: GML (Lewo) sprite_index = animacja_w_lewo; GML (Prawo) sprite_index = animacja_w_prawo; Albo używasz image_xscale ( chyba tylko PRO ): GML (Lewo) image_xscale = -1; GML (Prawo) image_xscale = 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Zara bo ja tam zauważyłem w zakładce Vievs są tam też vievs 0 vievs 1 vievs 2.....To może o to chodzi.0 to postać w prawo 1 to postać w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Nie, view to view. Możesz ich ustawić kilka w roomie, Tobie potrzebny jest tylko 1. Co do zmiany kierunku animacji, już napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 ok ale to za mało mam jeszcze koleśa który stoi w prawo i w lewo i koleśa jak biegnie na sprincie w lewo i prawo po naciśnięciu shift. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Więc zmieniasz animację w zależności od tego jakie klawisze są naciśnięte. Jak? Zmieniasz wartość sprite_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Dokładnie jak skacze następuje zmiana animacji jak biegnie to też.Bo nie chce żeby to wyglądało jak chodzący obrazek. Znaczy już mam gotowe te animacje tylko chce żeby to było przybliżone bo jak będzie to na 1 kolesiu to po zmianie animacji już kamera za nim chodzić nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Nie, view dalej będzie doczepiony do obiektu. Zmieniasz tylko sprite obiektu, a nie sam obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 aha to znaczy że sie to nie wyłączy to dobrze ok dzięki.:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi