Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Hajka, mam pytanko. Jak zrobić by przeciwnik padał dopiero po kilku ciosach nie tworząć nowych zmiennych, poniewarz chce zrobić kilku takich samych przeciwników. Wiem że chyba kiedyś był taki temat, ale nie mogłem go znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jezeli to takie same objekty wystarczy jedna zmienna. Następnie pobieramy ID i zmniejszac jej wartosc u odpowiedniego objektu. O ile dobrze zrozumialem pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jeśli zrobie jedną zmienną, to gdy zaatakuje jeden obiekt, zmienna będzie zmieniać się u wszystkich, a mi chodzi by było oddzielnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Tak dzieje się tylko wtedy gdy dasz globa.zycie poprostu zamiast global.zycie stwórz zmienną „zycie” i po kolizji np. pocisku z przeciwnikiem dajesz with(other) {zycie-=10} lub w przeciwniku zycie-=10 (10 to wartość o jaką spada życie) zaraz dodam przykład tylko go zrobie :D Edit >>Przykład<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Wielkie dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić by jakaś zmienna była wyświetlana jako pasek życia a nie jako liczby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,zmienna,kolor,kolor,kolor,0,0,1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Chyba coś źle robie, ten pasek jest niewidzialny. draw_healthbar(x=168,y=160,x=77,y=152,"stre",2,3,4,2,2,1); STRE to moja zmienna, napiszcie co robie źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 A gdzie są napisane kolory?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Po 1 zmienna nie ma byc w cudzysłowie Po 2 te liczby na konu to co to? Po 3 gdzie sa kolory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jeśli wpisze jakiś kolor po angielsku wyskakuje błąd, jeśli wpisze liczby zamiast kolorów, błędu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 No bo jeśli się nie myle to wpisuje sie np. cred czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 kolory pisze sie w ten sposób np. c_black(czarny) c_red(czerwony) itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Możesz też "zrobić" własny kolor uzywając funkcji: make_color_rgb(red,green,blue) Gdzie red, green i blue to składowe czerwona, zielona i niebieska systemu kolorów RGB. Każda składowa przyjmuje wartości od 0 do 255. W każdym normalnym edytorze graficznym możesz sobie sprawdzić jakie składowe posiada każdy kolor. np: make_color_rgb(255,0,0) to czerwony make_color_rgb(73,171,182) to niebieskawo szary funkcję tą możesz odrazu zagnieżdżać w funkcji draw_heatlthbar, gdyż zwraca ona wartość utworzonego koloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jeśli zmienna nie jest w cudzysłowie występuje błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Zmienna nie może być podawana w cudzysłowie. Cudzysłowem oznacza się tylko wartość typu string (ciąg dowolnych znaków). Sprawdź czy nie zrobiłeś literówki i upewnuj się że funkcja rysująca nie wykonuje się wcześniej niż deklaracja zmiennej. Funkcja powinna "widzieć" zmienną jeśli znajdują się razem w tym samym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Wszystko jest dobrze Niech ktoś pomoże pls Po co piszesz dwa posty pod rząd? Masz opcję edit. Dostajesz warna (zniknie, jeśli zaczniesz pisać staranniej i sensowniej). Patrysław EDIT Czy może ktoś zrobić przykład, ja jestem czhyba za głupi i nie wiem co źle robie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Tutaj masz przykład "Ulepszony pasek życia". Może ci to pomoże. EDIT: Niestety, przykład raczej nie podziała z nowym GMem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 To powinno Ci pomóc Shoot2 (GM V6.1) Prosto i łatwo :D Edit Spoko nie ma za co :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Wielkie dzięki eXcLiFe :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Hej. Zrobiłem gierkę i mam kłopot. Jest to strzelanka, coś w stylu Black (online). I tam sie chodzi i rozwala ochrone. Widok z góry. Ochrona mnie "widzi" i do mnie strzela. I gdy na mnie "patrzą" to się obracają. No i jak dam im ten wasz pasek hp nad głową no nie dość ze jest obok a nie nad enemy'sem to jeszcze biedny enemy sie nie obraca... (nie patrzy na mnie). EDIT: Hehe już zrobiłem, ale trochu inszej. W moim objekcie "info" gdzie trzymam wszystkie śmieci (drawy, infa itp.) w evencie draw dałem kod (przypisałem do mojego enemiesa) i tam: draw_healthbar(x-30,y-45,x+30,y-35,zycie,c_black,c_red,c_lime,90,1,1) i to mi wogóle nie tyka mojego enemiesa a paseczek jest :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się