Skocz do zawartości

Zycie przeciwnika


Rekomendowane odpowiedzi

Tak dzieje się tylko wtedy gdy dasz globa.zycie poprostu zamiast global.zycie stwórz zmienną „zycie” i po kolizji np. pocisku z przeciwnikiem dajesz with(other) {zycie-=10} lub w przeciwniku zycie-=10 (10 to wartość o jaką spada życie) zaraz dodam przykład tylko go zrobie :D

 

Edit

 

>>Przykład<<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też "zrobić" własny kolor uzywając funkcji:

make_color_rgb(red,green,blue)

Gdzie red, green i blue to składowe czerwona, zielona i niebieska systemu kolorów RGB. Każda składowa przyjmuje wartości od 0 do 255. W każdym normalnym edytorze graficznym możesz sobie sprawdzić jakie składowe posiada każdy kolor.

 

np:

make_color_rgb(255,0,0) to czerwony

make_color_rgb(73,171,182) to niebieskawo szary

 

funkcję tą możesz odrazu zagnieżdżać w funkcji draw_heatlthbar, gdyż zwraca ona wartość utworzonego koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna nie może być podawana w cudzysłowie. Cudzysłowem oznacza się tylko wartość typu string (ciąg dowolnych znaków).

Sprawdź czy nie zrobiłeś literówki i upewnuj się że funkcja rysująca nie wykonuje się wcześniej niż deklaracja zmiennej. Funkcja powinna "widzieć" zmienną jeśli znajdują się razem w tym samym obiekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest dobrze

 

Niech ktoś pomoże pls

 

Po co piszesz dwa posty pod rząd? Masz opcję edit. Dostajesz warna (zniknie, jeśli zaczniesz pisać staranniej i sensowniej).

Patrysław

 

EDIT

Czy może ktoś zrobić przykład, ja jestem czhyba za głupi i nie wiem co źle robie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Hej. Zrobiłem gierkę i mam kłopot. Jest to strzelanka, coś w stylu Black (online). I tam sie chodzi i rozwala ochrone. Widok z góry. Ochrona mnie "widzi" i do mnie strzela. I gdy na mnie "patrzą" to się obracają. No i jak dam im ten wasz pasek hp nad głową no nie dość ze jest obok a nie nad enemy'sem to jeszcze biedny enemy sie nie obraca... (nie patrzy na mnie).

 

EDIT:

Hehe już zrobiłem, ale trochu inszej. W moim objekcie "info" gdzie trzymam wszystkie śmieci (drawy, infa itp.) w evencie draw dałem kod (przypisałem do mojego enemiesa) i tam:

 

draw_healthbar(x-30,y-45,x+30,y-35,zycie,c_black,c_red,c_lime,90,1,1)

 

i to mi wogóle nie tyka mojego enemiesa a paseczek jest :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...