Skocz do zawartości

Podstawy C++, a potem..?


Dragon

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę czy nie zrobić czegoś takiego:

 

1. Opanować podstawy C++

2. Kupić Pasję C++

3. Zacząć uczyć się WinApi oraz czytać Pasje

4. Po opanowaniu podstaw WinApi (rozmiar, okienka itd.) zacząć się uczyć Allegro

5. Po przeczytaniu Pasji i opanowaniu podstaw WinApi oraz Allegro napisać prostą gierkę 2D.

 

Co Wy na to? Wiem że chyba się nie muszę uczyć WinApi jak się ucze Allegro, bo jak się bawiłem z Allegro to tworzyło samo okna, więc nie wiem czy mi się przyda. Chyba powinno mi się przydać jak będę się uczyć OpenGl lub DX... Ehh, musza to ogarnąć tongue2.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę czy nie zrobić czegoś takiego:

 

1. Opanować podstawy C++

2. Kupić Pasję C++

3. Zacząć uczyć się WinApi oraz czytać Pasje

4. Po opanowaniu podstaw WinApi (rozmiar, okienka itd.) zacząć się uczyć Allegro

5. Po przeczytaniu Pasji i opanowaniu podstaw WinApi oraz Allegro napisać prostą gierkę 2D.

 

Co Wy na to? Wiem że chyba się nie muszę uczyć WinApi jak się ucze Allegro, bo jak się bawiłem z Allegro to tworzyło samo okna, więc nie wiem czy mi się przyda. Chyba powinno mi się przydać jak będę się uczyć OpenGl lub DX... Ehh, musza to ogarnąć tongue2.gif .

Wg. mnie nauka c++ powinna być spontaniczna. Nie układaj sobie planów bo tak się niczego nie nauczysz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Jak spróbujesz napisać prostą gierkę po poznaniu allegro to odnajdziesz pełno rzeczy, których musisz się nauczyć, np. fizyka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A czego konkretnie nie potrafisz? Pasja ci tu raczej nie pomoże.

 

Pamiętaj, że od razu gierki nie napiszesz. Jak coś to pisz na gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znasz game makera, podstawy c++ przyjdą ci bezproblemowo. Osobiście używałem tutoriali z neta - tutoriali, które nie dotyczyły czystego c++, lecz pisania pod kątem grafiki - czytaj: gier. Zabawa polegała na kopiowaniu, wklejaniu i analizowania kodu jeśli coś nie chodziło. Potem zaczęło się pisanie bez 'pomocy' źródeł, a sama znajomość języka na dłuższą metę przyszła sama. Dalej było z górki. Chodzi o to żeby się uczyć C++ z przyjemnością, nie na siłę. Planowanie w tym przypadku jest hipokryzją.

Btw. też zaczynałem od Allegro. =o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszą gierkę z allegro napisałem po jakiś 30 minutach od pierwszego ujrzenia go na oczy ;d poczytałem parę tutków a potem zacząłem je łaczyć i modyfikować, dodałem też całkiem nowe rzeczy od siebie i miałem takiego maze'a z kolizjami! ;) Popieram przedmówców, Allegro a do 3D OpenGL bo jest łatwiejszy niż DX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wszystkich którzy twierdzą, że:

do 3D OpenGL bo jest łatwiejszy niż DX

rozczaruję Was - nie, wcale nie jest, zwłaszcza jeśli chodzi o rozszerzenia. Powiem tak: jak masz czas na zabawe w dostosowywanie kompatybilnosci dla roznych kart to owszem tworz w ogl, ale jak liczysz na pewne i wszedzie obslugiwane (a DX obsluguje niemal wszystkie karty tak samo (czytaj: obsluzy te same ficzery wszedzie)) efekty to bierz sie za DX, ja wybralem ogl ze wzgledu na to ze mialem czas na zabawe i planowalem kiedys multiplaformowosc, jednak z czasem zaluje ze chociaz nie uczylem sie obu rownomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...