Dragon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Chciałem się spytać, czego powinienem się uczyć jak opanuje podstawy C++? Uczyć się Allegro? Albo może WinApi lub DirectX, OpenGL? Albo kupić Pasję C++ i dalej skłębiać w sobie doświadczenie o C++? Jak myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 To zależy od Ciebie, do czego chcesz użyć owy język ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Do pisania mini gierek 2D :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Allegro/SDL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Ja na twoim miejscu najpierw bym kupił pasje, a potem Allegro :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Posiadam Symfonie i właśnie się zastanawiam nad Pasją, bo jest bardzo tania jak na 2 tomy :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Najlepiej WinApi żeby mieć jakiekolwiek pojęcie o okienkach, przyciskach i wiadomościach. Potem allegro, bądź coś cięższego - DirectX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 A OpenGL jest łatwiejszy niż DirectX ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 A OpenGL jest łatwiejszy niż DirectX ?Szczerze nie wiem, ale ponoć tak. Ja się wziąłem za DX i napisałem prosty silniczek graficzny z funkcjami jakie mi są potrzebne. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 A OpenGL jest łatwiejszy niż DirectX ? I tak żadnego nie ogarniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 To zależy, jak lubisz OOP i C ( te WinApi... ) to DX będzie ok. Jeśli jednak preferujesz coś a'la C, to OGL ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 I tak żadnego nie ogarniesz. A może ogarnę? Może mam 12 lat, albo małą wiedzę o C++, ale prędzej czy później to ogarnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Ja jeszcze raz proponuje Allegro, jest naprawdę proste i łatwe do ogarnięcia, szczerze mówiąc ja próbowałem nauczyć się winapi, ale wymiękłem... Allegro na prawdę jest proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Myślę czy nie zrobić czegoś takiego: 1. Opanować podstawy C++ 2. Kupić Pasję C++ 3. Zacząć uczyć się WinApi oraz czytać Pasje 4. Po opanowaniu podstaw WinApi (rozmiar, okienka itd.) zacząć się uczyć Allegro 5. Po przeczytaniu Pasji i opanowaniu podstaw WinApi oraz Allegro napisać prostą gierkę 2D. Co Wy na to? Wiem że chyba się nie muszę uczyć WinApi jak się ucze Allegro, bo jak się bawiłem z Allegro to tworzyło samo okna, więc nie wiem czy mi się przyda. Chyba powinno mi się przydać jak będę się uczyć OpenGl lub DX... Ehh, musza to ogarnąć tongue2.gif . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Myślę czy nie zrobić czegoś takiego: 1. Opanować podstawy C++ 2. Kupić Pasję C++ 3. Zacząć uczyć się WinApi oraz czytać Pasje 4. Po opanowaniu podstaw WinApi (rozmiar, okienka itd.) zacząć się uczyć Allegro 5. Po przeczytaniu Pasji i opanowaniu podstaw WinApi oraz Allegro napisać prostą gierkę 2D. Co Wy na to? Wiem że chyba się nie muszę uczyć WinApi jak się ucze Allegro, bo jak się bawiłem z Allegro to tworzyło samo okna, więc nie wiem czy mi się przyda. Chyba powinno mi się przydać jak będę się uczyć OpenGl lub DX... Ehh, musza to ogarnąć tongue2.gif . Wg. mnie nauka c++ powinna być spontaniczna. Nie układaj sobie planów bo tak się niczego nie nauczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Jak spróbujesz napisać prostą gierkę po poznaniu allegro to odnajdziesz pełno rzeczy, których musisz się nauczyć, np. fizyka :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Wo gule nic nie planuj, a już na pewno coś stworzysz. Crack, nie pisz takich głupot ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 To nie były głupoty, taki plan nauki nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 @Konrad: ok, niech napisze plan. Będzie się uczył i nagle coś w nim zmieni, potem coś doda, usunie kilka podpunktów i z planu wyjdzie tkz. ch*j. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Więc co mam zrobić? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Nauczyć się allegro i zacząć pisać prostą gierkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Mhh, a może jeszcze by kupić to pasje i dopiero się zacząć uczyć Allegro? No cóż, coś nie co potrafię w Allegro, bo się już z tym bawiłem :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 A czego konkretnie nie potrafisz? Pasja ci tu raczej nie pomoże. Pamiętaj, że od razu gierki nie napiszesz. Jak coś to pisz na gg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Jeśli znasz game makera, podstawy c++ przyjdą ci bezproblemowo. Osobiście używałem tutoriali z neta - tutoriali, które nie dotyczyły czystego c++, lecz pisania pod kątem grafiki - czytaj: gier. Zabawa polegała na kopiowaniu, wklejaniu i analizowania kodu jeśli coś nie chodziło. Potem zaczęło się pisanie bez 'pomocy' źródeł, a sama znajomość języka na dłuższą metę przyszła sama. Dalej było z górki. Chodzi o to żeby się uczyć C++ z przyjemnością, nie na siłę. Planowanie w tym przypadku jest hipokryzją. Btw. też zaczynałem od Allegro. =o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 pierwszą gierkę z allegro napisałem po jakiś 30 minutach od pierwszego ujrzenia go na oczy ;d poczytałem parę tutków a potem zacząłem je łaczyć i modyfikować, dodałem też całkiem nowe rzeczy od siebie i miałem takiego maze'a z kolizjami! ;) Popieram przedmówców, Allegro a do 3D OpenGL bo jest łatwiejszy niż DX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 do wszystkich którzy twierdzą, że: do 3D OpenGL bo jest łatwiejszy niż DX rozczaruję Was - nie, wcale nie jest, zwłaszcza jeśli chodzi o rozszerzenia. Powiem tak: jak masz czas na zabawe w dostosowywanie kompatybilnosci dla roznych kart to owszem tworz w ogl, ale jak liczysz na pewne i wszedzie obslugiwane (a DX obsluguje niemal wszystkie karty tak samo (czytaj: obsluzy te same ficzery wszedzie)) efekty to bierz sie za DX, ja wybralem ogl ze wzgledu na to ze mialem czas na zabawe i planowalem kiedys multiplaformowosc, jednak z czasem zaluje ze chociaz nie uczylem sie obu rownomiernie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 winapi + dx to jest to i ogl i dx sa skomplikowane ale jak juz sie za to zabierac to chyba lepiej za cos lepszego (dx) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 winapi + dx to jest to to ciskaj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 no właśnie weźcie przykład z psychixa i radźcie komuś coś jeżeli sami z tym mieliście styczność nie tylko "ze słyszenia" bo potem wychodzą takie posty jak 2x UP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 tak mialem z tym stycznosc farkraj i wiem co mowie ty za to super pomogles tym offtopem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się