Skocz do zawartości

poruszanie się w kierunku myszki.


bluks

Rekomendowane odpowiedzi

Męczę się z tym już jakiś czas i nie wiem jak to zrobić.

Problem polega na tym, że chcę zrobić poruszanie się bohaterem/pojazdem tak jak w grach strategicznych takich jak np. Empire Earth.

Są mi potrzebne takie właściwości jak:

 

1.Po kliknięciu myszką obiekt wykonuje ruchy aby dojść do miejsca wyznaczonego przez myszkę.

2.Obiekt ma się obracać stopniowo.

3.Powinien omijać obiekty solid.

4.powinien zwalniać po osiągnięciu obiektu (wystarczy friction), ale i też się stopniowa rozpędzać.

 

W Credit's wyróżnię osobę która mi pomoże. ^_^

Edytowane przez bluks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. No to mp_potential_step

GML
mp_potential_step(wyznaczone.x, wyznaczone.y, 2, 0); //jesli maja byc tylko solidy</span></span></span>

4. Jak pisałeś - friction ;) A rozpędzanie jest w tutorialu FPS (na yoyogames)

GML
if (speed < 2) speed = min(2,speed+0.4);

 

O co Ci dokładnie chodzi z tym "stopniowo się obracać"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...