bluks Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) Męczę się z tym już jakiś czas i nie wiem jak to zrobić. Problem polega na tym, że chcę zrobić poruszanie się bohaterem/pojazdem tak jak w grach strategicznych takich jak np. Empire Earth. Są mi potrzebne takie właściwości jak: 1.Po kliknięciu myszką obiekt wykonuje ruchy aby dojść do miejsca wyznaczonego przez myszkę. 2.Obiekt ma się obracać stopniowo. 3.Powinien omijać obiekty solid. 4.powinien zwalniać po osiągnięciu obiektu (wystarczy friction), ale i też się stopniowa rozpędzać. W Credit's wyróżnię osobę która mi pomoże. ^_^ Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez bluks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 3. No to mp_potential_step GML mp_potential_step(wyznaczone.x, wyznaczone.y, 2, 0); //jesli maja byc tylko solidy</span></span></span> 4. Jak pisałeś - friction ;) A rozpędzanie jest w tutorialu FPS (na yoyogames) GML if (speed < 2) speed = min(2,speed+0.4); O co Ci dokładnie chodzi z tym "stopniowo się obracać"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Ad 2: Może GML image_angle+=wartosc; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Candy, raczej pudło. Tu chodzi o ruch, nie sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Wyliczanie korzystniejszego kierunku obrotu Może ten przykład się przyda.. jest tam stopniowe zmienianie direction w danym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 No super ale to akurat wiedziałem a co do trzeciego Bedi to on strasznie się odbija i odwraca się natychmiast co jest nienaturalne dla pojazdu. :( Bo to ma być do gierki Świat Gorbolun do poruszania jednostkami. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 aby obracać się w stepie daj: GML (step) var kier,n; if mouse_button_preesed(mb_left/mb_right) { kier=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) n=1 } if n=1 & kier=direction { //wykonaj ruch } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się