Skocz do zawartości

Ruchome okienka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio pojawiam się dosyć często na forum ponieważ mam teraz trochę wolnego czasu i chcem zrobić jakiś fajny programik,grę.

 

A więc mam trzy pytania:

1.Jak zrobić w roomie okienko, którym będzie można poruszać(za pomocą przytrzymania przycisku myszy i przesuwaniu) i aby na nim były także różne przyciski? Chodzi mi o coś takiego:

beztytuudx.jpg

aby te małe okienka można było przesuwać(razem z przyciskami na nich) i żeby te przyciski też miały jakieś swoje funkcje.

 

2.Jak zrobić aby po kliknięciu na jakiś obiekt prawym przyciskiem myszy wyświetlało się takie menu jak w Windowsie, z różnymi przyciskami?

 

3.Jak zrobić aby tak jak w programach graficznych można było zapisywać tylko obraz a nie cały program. Przy użyciu funkcji game_save(zapis) tworzy się zapis całej gry a ja bym chciał tylko zapis wybranego elementu.

 

Mam wersje Lite Game Makera 8.

 

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę prosic o dokładniejsze wyjaśnienie,bo to mi mało dało.

Ok. Z tym menu coś się udało tylko nie wiem jak zrobic kilka pozycji i czynnośc która ma się wykonac po przyciśnięciu.A więc proszę o dalszą pomoc.

 

Problem z menu już rozwiązany.Wszystko działa.Teraz proszę o pomoc z problemami które opisałem w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.Jak zrobić aby tak jak w programach graficznych można było zapisywać tylko obraz a nie cały program. Przy użyciu funkcji game_save(zapis) tworzy się zapis całej gry a ja bym chciał tylko zapis wybranego elementu.

screen_save(fname) Saves a png image of the screen in the given filename. Useful for making screenshots.

screen_save_part(fname,x,y,w,h) Saves part of the screen in the given png filename.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież CTRL ci to napisał już, jak zrobić najbanalniejsze przesuwanie (lepszego by ci nie pokazał).

Więc zacytuję (wstyd :( ):

obiekt z okienkami, jeśli złapiesz to x=mouse_x.

A potem x i y się już nie zmienia - nie podąża za myszką, przycisk zostaje na nowym miejscu xd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...