Mentoss Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Potzrebuję dwóch rzeczy: 1.: Czegoś, co pozwoliłoby mi na sprawdzenie, czy o_zolnierz widzi o_hero (nie może widzieć przez ściany, i może tylko z przodu) 2.: I kodu na sprawdzenie, czy na początku stringa jest "/kol_zielony", a następnie odizolowania reszty p.2. wyjaśnię: Mam sobie zmienną ZUPA. Gracz wpisuje do niej "/kol_zielony TREŚĆ", a gra odczytuje to jako: wartoscZUPA="TREŚĆ"; kolor=c_green; a następnie już moge mu dać: draw_set_color(kolor); draw_text(x,y,wartoscZUPA); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Co do 2., sprawdzaj poprzez string_count lub string_copy czy jest twoja komenda. Jeśli tak to dalej string_copy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 a wytłymaczysz, jak kiedy i dlaczego tego używać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 1. Najprostszym sposobem chyba będzie collision_line. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 nie wiem jak działa string_copy, w dokumentacji nie znalazło, a mi wyswietla błąd. bez tego jest ok, działa nawet zmiana koloru, ale wyswietla mi moje /kol_zielony :(( edit: Ok... juz mam string_copy :D :D teraz sprawdze collision_line ok... w miare działa... tylkko jeszcze (najlepiej bez patchow), żeby żołnieże sobie chodzili, obracali itp... takie małe AI poruszania... ma ktoś jakiś lekki pomysł ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 dodaj do skryptów nowy o nazwie GML { var str, sep, arr, pos, count, len, limit, i; str = argument0; sep = argument1; arr = argument2; count = string_count(sep, str); limit = min(argument3 - 1, count); // If no limit was given, use separator count if (limit < 1) { limit = count; } len = string_length(sep) - 1; // Get all the pieces before last for (i = 0; i < limit; i += 1) { pos = string_pos(sep, str); variable_local_array_set(arr, i, string_copy(str, 1, pos - 1)); str = string_delete(str, 1, pos + len); } // Get last piece variable_local_array_set(arr, i, str); return i + 1; } a później tam gdzie juz chcesz GML explode("/zielony tresc", ' ', 'var_string'); switch(var_string[0]) { case "/zielony": draw_set_color(c_green); break; case "/czerwony": draw_set_color(c_red); break; } draw_text(x,y, var_string[1]); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 piekliło sie, że nie zna var_stringa, a jak wykasowalem [0] i [1] to mi tylko "/zielony" pokazuje... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się