Skocz do zawartości

wykrywanie i sprawdzanie początku stringa


Rekomendowane odpowiedzi

Potzrebuję dwóch rzeczy:

 

1.: Czegoś, co pozwoliłoby mi na sprawdzenie, czy o_zolnierz widzi o_hero (nie może widzieć przez ściany, i może tylko z przodu)

2.: I kodu na sprawdzenie, czy na początku stringa jest "/kol_zielony", a następnie odizolowania reszty

 

p.2. wyjaśnię: Mam sobie zmienną ZUPA. Gracz wpisuje do niej "/kol_zielony TREŚĆ", a gra odczytuje to jako: wartoscZUPA="TREŚĆ"; kolor=c_green;

a następnie już moge mu dać:

draw_set_color(kolor);

draw_text(x,y,wartoscZUPA);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak działa string_copy, w dokumentacji nie znalazło, a mi wyswietla błąd.

 

bez tego jest ok, działa nawet zmiana koloru, ale wyswietla mi moje /kol_zielony :((

 

edit: Ok... juz mam string_copy :D :D teraz sprawdze collision_line

 

ok... w miare działa... tylkko jeszcze (najlepiej bez patchow), żeby żołnieże sobie chodzili, obracali itp... takie małe AI poruszania... ma ktoś jakiś lekki pomysł ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaj do skryptów nowy o nazwie

GML
{

var str, sep, arr, pos, count, len, limit, i;

 

str = argument0;

sep = argument1;

arr = argument2;

 

count = string_count(sep, str);

limit = min(argument3 - 1, count);

 

// If no limit was given, use separator count

if (limit < 1)

{

limit = count;

}

 

len = string_length(sep) - 1;

 

// Get all the pieces before last

for (i = 0; i < limit; i += 1)

{

pos = string_pos(sep, str);

variable_local_array_set(arr, i, string_copy(str, 1, pos - 1));

str = string_delete(str, 1, pos + len);

}

 

// Get last piece

variable_local_array_set(arr, i, str);

 

return i + 1;

}

 

a później tam gdzie juz chcesz

 

GML
explode("/zielony tresc", ' ', 'var_string');

 

switch(var_string[0])

{

case "/zielony":

draw_set_color(c_green);

break;

 

case "/czerwony":

draw_set_color(c_red);

break;

}

draw_text(x,y, var_string[1]);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...