Skocz do zawartości

Bieganie...


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum temtów związanych z bieganiem. I coś znalazłem ale chyba źle wstawiam albo coś... Chcę zrobić bieganie, jak naciskam klaiwsz W to mam predkosc 2, a jak jeszcze do tego klikne shift to predkosc wynosi 8.

 

 

Taki kod miałem:

GML
if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(ord('W'))

{

y-=2

}

 

Takiec coś znalazłem na forum:

GML
if( keyboard_check( ord( 'W' ) ) )

{

if( keyboard_check( vk_lshift ) ) speed = 8;

else speed = 3;

}

 

A tak robilem i wcale nie zmienia predkosci na mniejsza ani na wieksza:

GML
if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(ord('W'))

{

if( keyboard_check(vk_lshift) ) y-=8

else y-=2

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
shift = keyboard_check( vk_lshift ) or keyboard_check( vk_rshift )

spd = 2 + 5*shift

 

if ( keyboard_check( vk_up )) y -= spd

if ( keyboard_check( vk_down )) y += spd

 

 

@UP, nie ma znaczenia. Można pisać bez { } jeśli za warunkiem jest 'tylko jedna akcja'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak dziwnie działa, albo sam biega albo w jedna strone szybciej a w druga wolniej.

Moj kod na chodzenie:

 

GML
if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(ord('W'))

{

y-=2

sprite_index=spr_legs_pion;

image_speed=0.2;

}

 

else if keyboard_check(vk_down) or keyboard_check(ord('S'))

{

y+=2

sprite_index=spr_legs_pion;

image_speed=0.2;

}

else if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(ord('A'))

{

x-=2

sprite_index=spr_legs_poziom;

image_speed=0.2;

}

else if keyboard_check(vk_right) or keyboard_check(ord('D'))

{

x+=2

sprite_index=spr_legs_poziom;

image_speed=0.2;

}

else

{

image_speed=0;

image_index=0;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie miałeś 2 razy kod na poruszanie w dół. Wklej to jako cały step

GML
shift = keyboard_check( vk_shift )

spd = 2 + 5*shift;

 

if ( keyboard_check( vk_up ))

{

y -= spd

sprite_index = spr_legs_pion;

}

else

if ( keyboard_check( vk_down )) y += spd

else

if ( keyboard_check( vk_left ))

{

x -= spd

sprite_index = spr_legs_poziom;

}

else

if ( keyboard_check( vk_right ))

{

x += spd

sprite_index = spr_legs_poziom;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...