Skocz do zawartości

Odnawianie


CTRL

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak:

Może gdybym przeszukał calutkie forum i przykłady, to bym znalazł, ale nie mam czasu.

mam vieva. jesli walne w sciane to mnie rozwala i ekplozja sie rozchodzi. lecz, mam poczekać półtorej sekundy (90, nie room_speed itp) i odnowić sie na

x/y start. kombinuje i nic.

GML (step controleravewera CODE FOR bohater)
if place_meeting(x,y,Wall)

{

effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_orange)

lives-=1

alarm[0] = 90

candamage = 1

instance_destroy()

x=xstart;

y=ystart;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że samolot znika i nie pojawia się tak gdzie zaczyna sie plansza. chyba bez sensu by było wpisywanie x oraz y do jednej planszy bo nie wiem czy początek się nie zmieni. Gra typu River Rider, czyli omijamy przeszkody i jedziemy do góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niszcysz instance to musisz stworzyc w events alarm 0 instance_create(xstart,ystart,object)

oraz wszystkie zmienne bohatera pozamieniaj na global

Jesteś tego pewien? Mi się jednak wydaje, że jak usuniesz object, to alarm już nie zadziała.

 

GML (step)
if(place_meeting(x,y,Wall)&&!niszcz)//place_free(x,y) też może być

{

niszcz=true;// bez tego będzie w kółko robił te instrukcje

alarm[0]=90;

// reszta kodu

}

GML (alarm0)
x=xstart;

y=ystart;

niszcz=false;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...